וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד הודיע שהוא ונתניהו קרובים להסכמות על התקציב

לפיד הודיע שהוא ונתניהו קרובים להסכמות על התקציב, מזל"ט ישראלי התרסק בלבנון, 49 חטופים שבויי דאעש שוחררו וראש ממשלת סקוטלנד התפטר אחרי משאל העם. כל כותרות השבת

שר האוצר לפיד: "קרובים להסכמות על תקציב 2015"

שר האוצר יאיר לפיד התייחס אחר הצהריים (שבת) למחלוקות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע לתקציב המדינה לשנת 2015 . "אני אפגש מחר עם ראש הממשלה המשך תכנית העבודה על תקציב 2015", אמר לפיד לכלי התקשורת מחוץ לביתו בתל אביב. "אנחנו מעריכים שאנחנו קרובים להסכמות. המטרה היא להגיש את התקציב לממשלה בהקדם האפשרי כדי לשפר את כלכלת ישראל ואת מצבם של אזרחי ישראל".

אמש דווח כי אחרי שבועות של כיפופי ידיים, מסתמנת פשרה בין ראש הממשלה לבין שר האוצר בעניין התקציב. על פי הפשרה, יועלה יעד הגירעון ל-3.4% מן התוצר, למשרד הביטחון תינתן תוספת של שישה מיליארד שקלים ולא יוטלו מסים חדשים על הציבור. נוסף על כך, יאושר חוק "מע"מ אפס" לדירה ראשונה של לפיד. הפשרה נרקמה במשך הימים האחרונים בין צוותים מקצועיים בראשות אייל חיימובסקי, מטעם משרד ראש הממשלה, והילל קןברינסקי מטעם שר האוצר. לפיד עצמו העריך בשיחות סגורות כבר בראשית ספטמבר כי זה יהיה המתווה שיאפשר לשני הצדדים להעביר את התקציב.

מזל"ט ישראלי התרסק בלבנון בעקבות תקלה טכנית

מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) ישראלי התרסק היום (שבת) באזור מרג' עיון, הסמוך לאצבע הגליל – כך דווח ברשת הלבנונית "אל-מנאר", המזוהה עם ארגון חיזבאללה. דובר צה"ל אישר את הדיווח, והוסיף: "המזל"ט עסק בפעילות ביטחון שוטף, ונסיבות התרסקותו מתוחקרות". עוד נמסר כי המזל"ט התרסק בשל תקלה טכנית.

מקור צבאי בלבנון מסר לעיתון "דיילי סטאר" כי הנפילה זוהתה בשטח חקלאי במרחק 15 קילומטרים מגדר הגבול, וכוח של צבא לבנון ושל חיילי האו"ם במדינה הוקפצו למקום וחסמו את הגישה אליו. עוד צוין כי גיחות ביון ישראליות מתבצעות בדרום לבנון דרך קבע.

ראש ממשלת סקוטלנד התפטר: "זמני תם, החלום יישאר"

ראש ממשלת סקוטלנד, אלכס סלמונד, הודיע אתמול (שישי) על פרישה מתפקידו בעקבות כישלון תומכי העצמאות במשאל העם שנערך אתמול. "עבורי כמנהיג הזמן כמעט נגמר, אבל המערכה עבור סקוטלנד תמשיך והחלום לעולם לא יגווע", הצהיר סלמונד במסיבת עיתונאים באדינבורו הבירה. "אני גאה בקמפיין שניהלו תומכי העצמאות, ובייחוד בעובדה ש-1.6 מיליון איש הצביעו בעד". במשאל העם שנערך אתמול, ותוצאותיו הרשמיות פורסמו היום, זכו מתנגדי העצמאות ב-55% וקבעו שסקוטלנד תישאר חלק מבריטניה ולא תהפוך למדינה עצמאית.

סלמונד אמר כי הוא לא יסכים לקבל את המינוי לראשות המפלגה הלאומית הסקוטית בכנס השנתי שלה, שייערך בנובמבר, ואז הוא יפרוש מתפקידו. "אני אתפטר מתפקידי כראש הממשלה ואאפשר למנהיג חדש להיבחר", הבהיר סלמונד. הוא הוסיף כי ישנם כמה "מתמודדים ראויים ומוכשרים לתפקיד המנהיג", אף שסגניתו הנוכחית ניקולה סטרוג'ן נחשבת לממשיכת דרכו הטבעית.

סער: "אם הציבור ירצה אותי, אחזור לפוליטיקה"

שר הפנים הפורש גדעון סער התייחס אמש (שישי) להחלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים בריאיון מיוחד לתכנית "המטה " עם נדב פרי בערוץ 10, ואמר כי אחרי 20 שנה בשירות ציבורי, מתוכם 12 שנה בכנסת ובממשלה, הייתה לו תחושת רוויה. "התגבשתי בנושא הזה הרבה מאוד זמן והחלטתי להתמודד עם אתגרים שונים ואחרים בחוץ. אני יוצא עם תחושת סיפוק במה שעשיתי", אמר סער. "אני חושב שפוליטיקה היא לא מקצוע לכל החיים, והחלטתי לקחת פסק זמן". עם זאת, הוא לא פסל את האפשרות לחזור לחיים הפוליטיים בעתיד.

"לא הייתי רוצה לצאת לפנסיה מהפוליטיקה ולהיות במצב שבו אין לי אלטרנטיבה אלא להיות בחיים הפוליטיים", הסביר סער, אך הוסיף: "אם אני אחוש תוך כדי שאני עושה דברים אחרים געגוע, ושהציבור רוצה אותי, אז תמיד אוכל לשקול לשוב לפוליטיקה. הבהרתי שאני לא עזבתי שלשום כדי לחזור בשבוע הבא. כלומר, אני באמת רוצה שינוי בחיי, ואינני חושב כרגע מתי אני חוזר. בהחלט אמרתי פסק זמן, משום שבחיים כמו בחיים, אתה לא יכול להתחייב לנצח מה אתה תעשה". הוא גם קרא לשר התקשורת לשעבר משה כחלון לשוב לליכוד ואמרי כי "הציבור בהחלט מעריך את פעילותו ואישיותו וטוב לנו שהוא ירוץ במסגרת הליכוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

בעקבות מידע על כוונה לפיגוע: תוגברה האבטחה בוותיקן

רמת הכוננות באזור כיכר פטרוס הקדוש, הכיכר המרכזית בוותיקן, הוגברה לאחר ששירותי מודיעין זרים איתרו כוונה לבצע תקיפה בוותיקן – כך דיווחה היום (שבת) אנס"א, סוכנות הידיעות האיטלקית. זאת, על רקע דיווחים לפיהם ארגונים איסלאמיסטים קיצוניים מתכננים פעולת טרור נגד האפיפיור פרנציסקוס.

על פי הדיווח, שירות מודיעין זר יירט שיחה שנערכה בין שני דוברי ערבית, אשר דנו ב"פעולת ראווה ביום רביעי בוותיקן". בימי רביעי, מקבל האפיפיור את ציבור מאמיניו בדרשה שבועית בכיכר פטרוס הקדוש.

טורקיה: 49 חטופים שוחררו משבי דאעש "בפעולה מתוכננת"

כל 49 בני הערובה שנלקחו בשבי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ב-11 ביוני בעיר מוסול, בצפון עיראק, שוחררו – כך מסר הלילה (שבת) ראש ממשלת טורקיה, אחמט דאווטאולו. לדבריו, בני הערובה שבו בבטחה לעיר סנליורפה, בדרום המדינה, בליווי סוכנות הביון הטורקית.

הנשיא רג'פ טייפ ארדואן מסר לרשת NTV הטורקית כי שחרור החטופים היה חלק מ"מבצע מתוכן מראש" של MIT, סוכנות הביון הטורקית. הרשת דיווחה כי טורקיה לא שילמה כופר בעבור שחרור החטופים. עוד דווח כי לא נרשמו עימותים עם חמושים במהלך שחרור החטופים. טרם התבררו נסיבות שחרורם של החטופים, ובאיזה "מבצע" מדובר - משא ומתן עם דאעש או פעילות צבאית חשאית בלב עיראק, אשר תהווה חציית קו אדום עבור אנקרה, שנמנעה מכך עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully