וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבל בירה במתנה, פוטר מטיב טעם - ויפוצה

22.8.2014 / 2:23

מחסנאי שעבד ברשת "טיב טעם" במשך כעשור פוטר ממנה לאחר שקיבל מספק ארבעה בקבוקי בירה, שחולקו לטענתו כדי לקדם בירה חדשה. בית הדין האזורי לעבודה הורה לפצותו

סניף טיב טעם. שי מכלוף
טיב טעם/שי מכלוף

קיבל ארבעה בקבוקי בירה במתנה מספק, פוטר מרשת "טיב טעם" ויפוצה בגין פיטורים לא מוצדקים: בית הדין האזורי לעבודה קבע פיצויים של יותר מ-50 אלף שקלים למחסנאי שעבד ברשת במשך 10 שנים ופוטר לאחר שנטען כי גנב את הבירה. בית המשפט קיבל את טענת המחסנאי, שיוצג על ידי בא כוחו, עו"ד עדי כרמלי. בית המשפט קבע כי נהוג לקבל מפעם לפעם מוצרים מספקים.

האירוע התרחש לפני כשנתיים. לפי כתב התביעה, בחוסר תשומת לב, שם המחסנאי את הבירות בסמוך לרכבו, והמשיך בעבדותו. קצין הביטחון של הרשת הבחין בבקבוקים וכששאל את העובד, נענה כי מדובר במתנה של ספק לצורך קידום מכירות של בירה חדשה. הקב"ט לא השתכנע, וטען בפניו כי מדובר בעבירה של "קבלת שחד". המחסנאי זומן לשימוע לפני פיטורים, ועוד לפני שפוטר ניתקה הרשת את מערכת ה"דלקן" שברשותו. לבסוף פוטר ואף נשללה ממנו הזכות לקבל פיצויים.

בצעד נואש, פנה המחסנאי לבית הדין האזורי לעבודה, על מנת לקבל חזרה את הפיצויים. בית המשפט אמנם סבר כי אין להחזירו לעבודה, עקב אי דיווח על המתנה, אך חייב את הרשת להחזיר לו את פיצויי הפיטורים. "הוכחנו בחקירת מנהלי 'טיב טעם' שהשימוע בוצע למראית עין וההחלטה על פיטוריו התקבלה עוד בטרם בוצע לו שימוע", מסר פרקליטו, עדי כרמלי. "אם לא די בכך, הרי שבית הדין קיבל את טענתנו וקבע חד משמעית כי לא כל חריגה מנהלי עבודה היא גניבה ממעביד. צר לי ש'טיב טעם' בחרה בהגשת תלונה למשטרה ושכל מטרתה למנוע תשלום פיצויים לעובד שעבד אצלה במסירות כמעט עשור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully