וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי אשכול שוב נודדים בסוף השבוע: "לא נעים"

22.8.2014 / 0:25

בשל הירי הבלתי פוסק מכיוון הרצועה, החליטו מאות מתושבי הקיבוצים ניר עוז ועין השלושה לנסוע עם ילדיהם ולהתארח במקומות שקטים יותר במהלך השבת. "טוב שעושים את זה"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

מאות תושבי המועצה האזורית אשכול החליטו שנמאס להם: בתום יממה שכללה עשרות שיגורי רקטות ופצצות מרגמה מרצועת עזה, החליטו אתמול (חמישי) רבים מתושבי קיבוץ ניר עוז ועין השלושה שבשטח המועצה כי הם יוצאים עם ילדיהם להפוגה מאורגנת למשך סוף השבוע. תושבי ניר עוז יתארחו עם בני משפחותיהם בקיבוץ שדה בוקר, ואילו תושבי עין השלושה ילונו במצדה.

"ההרגשה לא נעימה", סיפר רונן אנגל, תושב ניר עוז. "לא נעים ששוב צריך לחוות את זה, אבל טוב שעושים את זה. גם במבצע הקודם הם אירחו אותנו שם מאוד יפה". אנגל הסביר כי הוא לא ישהה במחיצת בני משפחתו במהלך כל סוף השבוע בשדה בוקר, משום שהוא ייאלץ לשוב לקיבוץ כדי להשתתף במשימת הגנתו. "מחר אסע לבקר אותם ואחזור להיות שומר בחמ"ל פה. מה שצריך לעשות – עושים. אני תורם את מה שאני יכול למערכת", הודה.

מלחמה בדרום - כל הכותרות בוואלה! חדשות:
בישראל מסתייגים: היוזמה האירופית לסיום הלחימה בעזה
הפרדה בין נשים לגברים בבית שמש - גם בזמן האזעקה
מנציחים ולא מוותרים: משפחת מט עלתה לקבר ללא מצבה

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, אוגוסט 2014. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
המבנה בו נפצע ז'אן ברמן באשכול, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א

יום לא קל במיוחד עבר אתמול על תושבי אשכול. ז'אן ברמן בן ה-35, תושב אחד היישובים במועצה, נפצע באורח בינוני מפגיעת רסיסי רקטה שהתפוצצה בחצר גן ילדים. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא פצוע בכתפו, והועבר שם לחדר הטראומה. הוא נפצע בעת שגונן בגופו על ילדים שהיו במקום. "אני כולי נסערת מהבומים ומכל מה שקרה", סיפרה רעייתו של ז'אן, ליאורה, לאחר האירוע. "הלכנו למסיבת יום ההולדת של בננו בן השלוש, כל ילדי הגן היו בגן ואז זה קרה. הם היו מאוד מבוהלים", שחזרה ברמן.

סנטימטרים בודדים בלבד הפרידו בין הרסיסים שחדרו לגופו של ז'אן לבין אבי העורקים שלו. הגג של המבנה בו שהה היה ממוגן, אולם הרסיסים שפגעו בו חדרו דרך אחד החלונות. ריקי נרדיה, המתגוררת ביישוב, תיארה את ההתרחשות: "הייתה יומולדת לבן שלו, ובמהלך המסיבה נשמעה אזעקה. הוא זינק וגונן על הילדים בגן, וכתוצאה מכך נפגע מרסיסים. אשתו התקשרה אלינו מהאמבולנס וסיפרה על מה שקרה". לדבריה, רבים מתושבי המקום הודו לברמן על אומץ הלב שהפגין. "הוא פעל בגבורה והציל את חיי הילדים בגן", אמרו כמה מהם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ביקור של ציפי לבני בעין השלושה 21.8.2014. יותם רונן
לבני עם ילדי עין השלושה, אתמול/יותם רונן

שרת המשפטים, ציפי לבני, הגיעה אתמול לביקור במועצה האזורית אשכול והקשיבה לקולות התושבים המתמודדים עם הירי הבלתי פוסק מכיוון הרצועה. לבני ציינה את הישגי הממשלה ביממה האחרונה והזכירה את חיסולם של שלושה בכירי חמאס: "הם צריכים לדעת שמי שפועל בטרור נגד ישראל נמצא בסכנת חיים. מדינת ישראל לא תיתן הישגים לחמאס, אנו חזקים מספיק כדי לעמוד בזה".

לבני התייחסה להחלטתו של שר החינוך, שי פירון, לפתוח את שנת הלימודים כסדרה. "אני רואה את הילדים שיצאו לחופש וחזרו. חובתנו לתת להם שקט. אנו במדינה שלעתים הקרבות בה לוקחים זמן, ואנחנו חזקים מספיק כדי לעמוד בזה", אמרה.

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully