וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב הפרוע

סיגלית בר עבור

17.7.2003 / 15:00

פארקים לאומיים במדינת יוטה במערב ארה"ב: קשתות אבן טבעיות ב"ארצ'ס פארק", צוקים מזדקרים ותפאורת מערבונים ב"מוניומנט ואלי", ארץ של קניונים ומחטים ב"קניונלנד" ועוד פארקים באזור. כתבה שלישית

דרום מזרח יוטה הוא אזור של טבע פראי וקסום, בו אפשר לחזות בתופעות של שחיקת סלעים אדומים על ידי כוחות הטבע והיווצרותם של מאות קניונים מדהימים, קשתות, גשרים, צריחים, עמודים ופסלים טבעיים עצומי ממדים הפזורים על פני שטחים נרחבים. באזור מספר פארקים לאומיים ופארקי מדינה מרשימים בהם מומלץ לבקר ולהתרשם מיצירות האמנות הנהדרות של אמא אדמה. הפארקים המרשימים ביותר באזור הם פארק הקשתות, ("ארצ'ס" ARCHES), ופארק הקניונים, ("קניונלנדס" CANYONLANDS), שניהם סמוכים זה לזה, ונמצאים בקרבת העיירה מואב (MOAB). אזור זה הוא גם גן עדן לחובבי הספורט האתגרי: נסיעה ברכבי שטח, רפטינג בנהרות, רכיבה על אופני הרים, רכיבה על סוסים ועוד. דרומית לפארקים אלה שוכנים פארק הגשרים הטבעיים (NATURAL BRIDGES NATIONAL MONUMENT), הקטן יחסית, ובו שלושה גשרים טבעיים אליהם מובילים שבילי טיול ופארק ה"מוניומנט ואלי" (MONUMENT VALLEY), בו מזדקרים מהקרקע צוקים ענקיים בצורות שונות, שעם מעט דמיון מזכירים פיל, גמל, כפפות ויצורים נוספים. פארק זה נמצא בחלקו במדינת יוטה ובחלקו במדינת אריזונה וצולמו בו מערבונים רבים.

כשנוסעים בין הפארקים שמניתי, פוגשים סלעים בצורות מעניינות ותופעות טבע ייחודיות אחרות, אשר לכל אחד מהם ניתן שם, לדוגמא: "הראש המכסיקני" MEXICAN HAT ו "צוואר האווז" GOOSE NECK. בסמוך ל"מוניומנט ואלי" נמצאת נקודת המפגש היחידה בארה"ב בה עובר הגבול של ארבע מדינות: יוטה, אריזונה, קולורדו וניו מכסיקו. נקודה מעניינת זו נקראת: "ארבע הפינות" (FOUR CORNERS).

הדרך הנוחה והמוצלחת ביותר לטייל בדרום יוטה היא כמובן במכונית שכורה. כמעט כל כביש הוא דרך נופית יפה. התחבורה הציבורית באזור מצומצמת ביותר ורצוי לא להסתמך עליה.
התושבים הראשונים שחיו באזור היו אינדיאנים, כבר לפני 12,000 שנים. המורמונים הגיעו לאזור בשנת 1847 ועד היום זהו אזור פראי שכמעט ואינו מיושב.

מה יש לראות באזור

מערבונים רבים צולמו בדרום יוטה, כמו גם סרטי פרסומת רבים והכל בזכות התפאורה הטבעית המושלמת. בין הסרטים המפורסמים: "אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון" ו"תלמה ולואיז".
מואב היא עיירה קטנה, המהווה נקודת מוצא מוצלחת לטיולים באזור וממנה גם יוצאים טיולים אתגריים מאורגנים. פירוש שמה: "העולם הרחב". מואב נמצאת במרחק של כארבע שעות נסיעה מסולט לייק סיטי בה נמצא שדה התעופה הבינלאומי הגדול הקרוב ביותר.

פארקים לאומיים מומלצים ומיוחדים שאפשר לשלב בטיול בדרום מזרח יוטה הם: "היער המאובן" (PETRIFIED FOREST) הממוקם בצפון מזרח מדינת אריזונה והפארק הלאומי "מסה ורדה" (MESA VERDE) הנמצא בדרום מערב מדינת קולורדו.
כמו כן ניתן לשלב את המסלול המתואר בהמשך למסלול הטיול הקלאסי בין הפארקים הלאומיים המפורסמים והמתויירים יותר: הגראנד קניון, ברייס קניון ופארק ציון ולסיימו בלאס וגאס. (לפרטים נוספים על המסלול הקלאסי הציצו בכתבה הקודמת)

מסלול טיול מגבול אריזונה יוטה לכיוון מואב

התחלת המסלול בפינה ייחודית בארה"ב "ארבע הפינות" (FOUR CORNERS) , נקודת המפגש של ארבע מדינות בארה"ב: יוטה, קולורדו, אריזונה וניו מכסיקו. נקודת מפגש זו נמצאת באזור מדברי בשמורה אינדיאנית של שבט הנבאחו (NAVAJO). הכניסה בתשלום. במקום סימון מדויק לנקודת המפגש, דגלי ארבע המדינות, מרכז מבקרים קטן ושפע דוכני מזכרות אינדיאנים. המקום נמצא 0.8 ק"מ מהצטלבות הכבישים 160 ו- 41. טלפון: 928-871-6647.

מערבית לארבעת הפינות, על גבול אריזונה- יוטה, בסמוך לכביש מספר US 163 נמצא פארק ייחודי השייך אף הוא לאינדיאנים משבט הנבאחו בשם "מוניומנט ואלי" (MONUMENT VALLEY).

--מוניומנט ואלי--
זהו אזור מדברי בשטח 130 קמ"ר ממנו מזדקרים צוקים מרהיבים ואדירים בשלל צורות. לכל צוק שם בהתאם לצורה אותה הוא מזכיר: כפפה, דבשת גמל, פיל, שלוש אחיות, אגודל, עמוד טוטם וכדומה. סמוך למרכז המבקרים יש תצפית טובה על הצוקים וגם כביש עפר שאורכו 27 ק"מ העובר ביניהם. הכביש מתאים לנהיגה בכל סוגי הרכבים למרות שהוא קופצני למדי ולא חסרות בו מהמורות. לאורך הדרך 11 נקודות תצפית מהן ניתן לראות מקרוב את הסלעים האדירים. הפארק הוא מקום מרשים ביותר בו צילמו עשרות סרטי מערב פרוע, סדרות טלוויזיה ומאות פרסומת והוא הנחשב לפלא השמיני של העולם. השעות היפות ביותר לסיור במקום הן שעות הבוקר המוקדמות ושעות בין הערביים. הכניסה לפארק בתשלום. אם לא הספיק לכם, יש לכם זמן ואין לכם בעיה לשלם עוד מומלץ לצאת לסיור ג'יפים לאזורים בעומק הפארק אליהם אין גישה במכוניות פרטיות (בתשלום נוסף של כ- 15 דולר לאדם לטיול בן שעה וחצי) היוצא מהחניה בסמוך למרכז המבקרים.
בפארק יש אתר קמפינג ומסעדה. טלפון: 435-727-3287 .

--פארק צוואר האווז--
נסיעה צפונה לאורך כביש US 163 מובילה לפארק בשם: "צוואר האווז" (GOOSENECKS) - יש לסטות מהכביש הראשי מעט ולעלות על כביש U316 (אמנם זה מאריך מעט את הדרך אבל זה משתלם). הפארק נקרא כך משום שיש בו תצפית מרשימה במיוחד ממרוצי צוק גבוה על נהר סאן חואן המתפתל בין צוקים ויוצר עיקולים בדומה לצוואר אווז. הנהר התחתר בתוך קניון בעומק 480 מטרים. הוא זורם לאורך של כמעט 10 ק"מ תוך שהוא מתקדם דרומה פחות מ- 2.5 ק"מ בגלל הפיתולים החדים. הנוף מהמם. יש במקום אזור לפיקניק ושירותים אך אין מים. הכניסה לפארק חינם. הפארק נמצא כ- 13 ק"מ צפונית לעיירה קטנטנה בשם "כובע מכסיקני", שאין בה כמעט כלום (גם לא מסעדות) מלבד סלע הנראה כמו מכסיקני חבוש סומבררו.

עוד צפונה משם שוכן פארק קטן בשם: "הגשרים הטבעיים" (NATURAL BRIDGES NATIONALMONUMENT), הנמצא סמוך לכביש U95 ומגיעים אליו דרך כביש U275. בפארק שלושה גשרים שנוצרו בתהליך איטי בעקבות זרימתם של שלושה נהרות. אלה הם שלושת הגשרים הגדולים ביותר מתוך עשרה הקיימים בעולם. יש נקודות תצפית על כל אחד מהם ושבילי טיול עד לתחתיתם. בין הגשרים עובר כביש מעגלי שאורכו 14.4 ק"מ. לגשרים ניתנו שמות אינדיאנים (של שבט ההופי): OWACHOMO, שפירוש שמו: "ערמת הסלעים", SIPAPU, שפירושו: "מקום הביצבוץ" (זהו הגשר הטבעי השני בגודלו בעולם) ו- KACHINA, שפירושו: "הרקדן".
השביל הקצר והקל מכולם הוא השביל המגיע לגשר OWACHOMO שאורכו 0.8 ק"מ. זהו גם השביל עם העלייה המתונה מכולם. שני השבילים המובילים לגשרים האחרים אורכם כמעט 2 ק"מ והם תלולים בהרבה. כמו כן קיים שביל מעגלי העובר בין כל הגשרים בקרקעית הקניון. אורך המסלול כולו כ- 13 ק"מ והוא מיועד למטיבי לכת.
בפארק יש גם עתיקות ושרידי מבנים של בני שבט האנסאזי (ANASAZI) שהתגוררו באזור לפני 2000 עד 650 שנה. בפתח הפארק מרכז מבקרים ובו תצוגה של הגיאולוגיה, החי והצומח בפארק ומוקרן גם סרט קצר על האזור. בפארק אין מגורים מלבד אתרי קמפינג בסיסיים ועלובים למדי. כמו כן אין בפארק מזון, דלק או שירותים אחרים מסוג זה. המקום הוכרז כפארק בשנת 1908 והוא הפארק הלאומי הותיק ביותר ביוטה. שעות פתיחה: כל ימות השנה אך מומלץ לבקר בו בין סוף חודש אפריל לאוקטובר. (בקיץ אמנם חם אך לא מעיק). עלות הכניסה לפארק: 6 דולר למכונית (חינם לבעלי כרטיס שנתי לפארקים הלאומיים בארה"ב). בקרבת מקום כמעט ואין יישובים. ממש סוף העולם. העיר הקרובה ביותר בה אפשר ללון היא BLANDING, הממוקמת במרחק של 68 ק"מ מערבית לפארק.

פארק לאומי "ארצ'ס" (ARCHES NATIONAL PARK)

אחד הפארקים המיוחדים והמעניינים ביותר באזור. בפארק מספר הקשתות הטבעיות הגדול ביותר בעולם. חלק מהקשתות נוצרו בתהליך שחיקה איטי שנמשך מיליוני שנים. מרביתן נוצרו מאבן חול אדומה שבתהליכים של בלייה שנגרמה ממים, קרח, טמפרטורות קיצוניות ותנועת מלחים תת קרקעית - התפוררה, נשחקה ונשברה מה שגרם להיווצרות קשתות ו פסלים טבעיים, מחטים, חרוטים וצורות ייחודיות נוספות בגווני אדום- חום- צהוב. יש בפארק יותר מ- 2000 קשתות טבעיות אותן ניתן לראות מנקודות תצפית ומטיול בשבילי הליכה מכל הסוגים ובכל דרגות הקושי. המקום הוכרז כפארק לאומי בשנת 1971 והוא משתרע על פני 76,520 אקרים.

--איך מגיעים?--
העיירה הסמוכה ביותר לארצ'ס היא מואב (MOAB). ממנה יש לנסוע 8 ק"מ צפונה על כביש 191 עד לפתח של הפארק. שדות תעופה קטנים יש הן במואב והן ב- GRAND JUNCTION במדינת קולורדו, במרחק של 190 ק"מ מהפארק.

--מתי להגיע?--
הפארק פתוח בכל ימות השנה. מרכז המבקרים נמצא בסמוך לכניסה לפארק ופתוח בין השעות 8:00-16:30 בחודשים נובמבר עד מרץ ובין השעות: 7:30-18:30 בשאר חודשי השנה. מרכז המבקרים סגור רק ב- 25 בדצמבר. העונות המומלצות ביותר לביקור בארצ'ס הן האביב והסתיו. בקיץ חם מאד והטמפרטורות עלולות להגיע ל- 43 מעלות ואילו בחורף הלילות קרים מאד, הטמפרטורה הממוצעת בינואר בלילה היא ºC8- , ואילו ביום היא 5 מעלות. הפריחה באזור בשיאה בחודשים אפריל- מאי. מרבית המבקרים מגיעים לפארק בין מרץ לאוקטובר.
מחיר הכניסה לפארק: 10 דולרים למכונית. חינם לבעלי כרטיס שנתי של הפארקים הלאומיים.

--מה לראות?--
הפארק קטן יחסית ולכן מספיק להקדיש לו יום אחד על מנת לראות את המיטב שבו.
יש בפארק כביש ראשי אחד, הנקרא: ARCHES SCENIC DRIVE המוביל עד לקצה הפארק ומסתעף בשני מקומות ומספר כבישים לרכבי שטח. הפארק מחולק למספר אזורים, להם שמות מעניינים כמו: "מגדלי בית המשפט בדרומו, "הכבשן הלוהט" ו"גני השטן" בחלקו הצפוני.
לאורך הכביש הראשי יש נקודות תצפית רבות על קשתות ונופים מעניינים נוספים.
אחת הקשתות המפורסמות והיפות בפארק היא "הקשת העדינה" (DELICATE ARCH), כדי לראותה יש לפנות ימינה מהכביש הראשי בפארק צפונית ל"אזור החלונות" ולנסוע מזרחה כ- 3.5 ק"מ. זוהי קשת מיוחדת במינה הנראית כאילו עוצבה בידי אמן. אפשר להגיע עד לקשת עצמה בשביל שאורכו 4.8 ק"מ. קחו בחשבון שלכל אורך השביל אין כלל צל.
אפשר (ומאד מומלץ) גם להשקיף על הקשת מנקודת תצפית מרוחקת יותר הנקראת: DELICATE ARCH” VIEW POINT" המרוחקת כ- 90 מטרים בלבד מהחנייה.

--טיולים מומלצים למשפחות--
טיול לקשת הכפולה (DOUBLE ARCH), אליה מוביל שביל הליכה קל באורך 1.2 ק"מ. אלה שתי קשתות גדולות המחוברות זו לזו, מרהיבות ביופיין, אשר ניתן לטפס עליהן, לשבת בפתח אחת מהן ולחוש את עוצמת וגדולת הטבע לעומת ממדי האדם הזעירים. רוחב הקשת הגדולה מבין השתיים: 46 מטרים וגובהה 36 מטרים ואילו הקשת הקטנה יותר רוחבה 20 מטרים וגובהה כ- 28 מטרים. השביל נמצא ב"אזור החלונות".
טיול לקשת הגדולה ביותר בעולם הנקראת:"לנדסקייפ" (LANDSCAPE ARCH) בשביל בדרגת קושי קלה עד בינונית שאורכו 2.6 ק"מ. גובה הקשת הוא 34 מטרים ורוחבה כמעט 100 מטרים! מהשביל מתפצלים שבילים צדדיים קצרים המובילים לשתי קשתות נוספות: "קשת המנהרה" (TUNNEL) ו"קשת עץ האורן" (PINE TREE). השביל נמצא בצפון הפארק באזור "גני השטן".
שביל "קשת דיונת החול" (SAND DUNE ARCH) הוא שביל קצר וחביב (אורכו חצי קילומטר בלבד) העובר בין חולות אדמדמים עד לקשת קטנה יחסית החבויה בין קירות סלע גדולים. נהדר לילדים שיאהבו להתגלגל בחול. השביל ממוקם צפונית לאזור "הכבשן הלוהט". אפשר להמשיך בשביל עוד כ- 600 מטרים ולהגיע ל"קשת השבורה" (BROKEN ARCH).
שביל קצר נוסף הוא מסלול מעגלי באורך חצי ק"מ ל"סלע המאוזן" (BALANCED ROCK), בו מקיפים סלע אדום גדול העומד בקצה חרוט גבוה. ב"כבשן הלוהט" מומלץ במיוחד סיור מודרך על ידי שומרי הפארק, הריינג'רס, שאורכו כ-3 שעות. זהו טיול נהדר בין צוקים גבוהים וסלעים דמויי מחט היוצרים מבוך מרהיב עין בו לא ניתן לטייל באופן עצמאי מחשש שהמטיילים ילכו לאיבוד. במהלך הטיול עולים ויורדים בינות לסלעים במעברים צרים במיוחד ותוך כדי כך שומעים הסברים מרתקים על החי והצומח באזור, על תופעות הטבע והגיאולוגיה ומגלים קשתות נסתרות שלא ניתן לראותן משום מקום אחר. הסיור בתשלום צנוע. מומלץ להירשם אליו יום- יומיים לפני ההגעה לפארק מכיוון שהוא מאד פופולרי.

--מגורים ומזון--
בתוך הפארק יש אתר קמפינג אחד בו ניתן ללון. אין בפארק בתי מלון או בקתות. מומלץ ללון בעיירה הסמוכה מואב. אין בה סניפים של הרשתות הגדולות של המוטלים ובתי המלון, אך יש בה מספר מוטלים חביבים המזכירים מאד את אווירת ימי המערב הפרוע. מוטל חביב וזול הוא: "APACHE MOTEL" (טלפון: 435-259-5727) , בו נהג להתגורר שחקן הקולנוע ג'ון וויין במהלך ימי הצילום של סרטים שצולמו בכיכובו . מלון מוצלח נוסף הוא "BIG HORN LODGE". עיירה אחרת בה ניתן להתגורר היא GREEN RIVER. אין בפארק מסעדות או קיוסקים ולכן כדאי להגיע מצוידים במזון ובעיקר שתייה. ניתן לקנות בקבוקי מים במרכז המבקרים. המסעדות הקרובות ביותר לפארק ממוקמות בעיירה מואב.

פארק לאומי "קניונלנדס" (CANYONLANDS)

לא הרחק מארצ'ס, שוכן פארק לאומי גדול פי כמה בשם "קניונלנדס" (CANYONLANDS). פארק זה מחולק לשלושה חלקים נפרדים לחלוטין זה מזה ולכל אחד מהם גם כניסה נפרדת. בין שלושת חלקי הפארק מפריד נהר הקולורדו והנהר הירוק (GREEN RIVER). מכיוון שאין גשרים מעל נהרות אלה יש לנהוג מרחקים ארוכים יחסית בין חלקי הפארק ויש להתייחס אליו כאל שלושה פארקים נפרדים, שכל אחד מהם מציע משהו אחר.

--מתי להגיע?--
עומס המבקרים בפארק נמוך משמעותית יחסית לפארקים המפורסמים: ברייס קניון, יוסמיטי או הגרנד קניון. התקופה העמוסה ביותר בפארק בה אתרי הקמפינג באזור מלאים היא במהלך סופי שבוע הצמודים לחגים, בפסחא ובחופשת האביב, אז מזג האוויר בפארק נוח ונעים. בקיץ הטמפרטורות מגיעות ל- 38 מעלות צלזיוס, מה שמפחית את כמות המבקרים, בפרט את אלה המעוניינים בטיולים רגליים באזור. בחורף קר (בגלל גובהו של הפארק), אם כי שלג יורד רק לעיתים רחוקות (בגלל מיעוט משקעים). הרבה מהדרכים המיועדות לרכבי 4X4 סגורות לתנועה בחודשי החורף.

--מה לראות?--
בפתח הפארק מרכז מבקרים הפתוח בין השעות: 8-18 בחודשים אפריל- אוקטובר ועד השעה 16:30 בלבד בשאר חודשי השנה.

אזור "האי בשמיים" (ISLAND IN THE SKY) הוא האזור המתוייר ביותר של הקניונלנד. זהו גם האזור הגבוה ביותר בפארק (ממוצע של כ- 1950 מטר) והוא צופה אל שני הנהרות. נשקפים ממנו נופים קסומים של קניון עמוק שנחצב על ידי הנהרות במהלך מיליוני שנים בפארק עובר כביש באורך 40 ק"מ ובו נקודות תצפית רבות על קירות הקניונים המתעקלים. לאורך הדרך גם מספר שבילי טיול מעניינים ודרגות קושי שונות. הכביש מסתיים בנקודת התצפית המרשימה מכולן: GRAND VIEW POINT OVERLOOK ממנה נשקף הקניון במלוא הדרו וניתן לראות את חלקו האחר של הפארק, אזור "המחטים". מומלץ ביותר לטייל רגלית דרומה משם בשביל נהדר שאורכו 1.6 ק"מ, שעובר בסמוך לשפת הקניון ומגיע עד לקצהו. במסלול ישנו מקום בו הצוק יורד בבת אחת בתלילות, והמטייל נמצא שם בגובה עצום כשמתחתיו נוף קדומים המשתרע לכל עבר. משך ההליכה לכל כיוון כ- 20-30 דקות. הכניסה לחלק זה של הפארק ממוקמת כ- 50 ק"מ דרומית מערבית לעיירה מואב והוא נחשב לאזור הכי עביר ונגיש של הפארק.
שביל טיול מוצלח נוסף אחד הוא: "אפהיבל דום" (UPHEAVAL DOME - "היכל התהפוכות") המוביל לתצפית על מכתש צבעוני גדול, שנוצר ככל הנראה מנפילת מטאור. קוטר המכתש כ- 3.2 ק"מ והוא מוקף בסלעים גבוהים אשר השכבות והרבדים שלהם התעקמו והתפתלו ויצרו שילוב צבעים ייחודי. זהו אחד המקומות המפתיעים ויוצאי הדופן בקניונלנד.
כדאי לעצור בנקודת תצפית נוספת ששמה: THE GREEN RIVER OVERLOOK ממנה נשקף נוף מרשים של הנהר הירוק ושל הקניונים שנוצרו סביבו. במרכז הפארק, סמוך לכביש הראשי יש שביל מעגלי קצר באורך חצי ק"מ המוביל לקשת יפה ששמה MESA ARCH הממסגרת חלק מנוף הקניון.

אזור "המחטים" (NEEDLES) נמצא בסך הכל 24 ק"מ דרומית ל"אי בשמיים" אך יש לנסוע 220 ק"מ על מנת להגיע אליו. אזור זה מפורסם בעיקר בזכות העמודים והצריחים הרבים שנוצרו בו על ידי תהליכי בלייה של אבן חול אדמדמה. יש בו תצורות רבות נוספות של פסלים טבעיים מאבני חול, כולל קשתות וגם ממנו נשקף נוף מרשים של הקניון. במקום גם עתיקות, פטרוגליפים (ציורי קיר) ושרידים מחיי האינדיאנים הקדומים. אזור זה ממוקם כ- 120 ק"מ דרומית מערבית למואב וכ- 70 ק"מ צפונית מערבית לעיירה מונטיסלו (MONTICELLO).


אל מונטיסלו מגיעים בכביש US191 ובדרך עוברים ליד פארק "סלע העיתון" (NEWSPAPER ROCK PARK), בו מאות ציורים אינדיאנים עתיקים על הסלעים, חלקם בני יותר מאלפיים שנים. ניתן לראות את הציורים מהכביש הראשי. גם כאן יש מרכז מבקרים הפתוח בין 8-17 מאפריל ועד סוף אוקטובר ועד השעה 16:30 בשאר חודשי השנה. במרכז מוקרנים סרט וידאו הנקרא: "הסלעים הפראיים".
בחלק זה של הפארק יש אתר קמפינג הנקרא: SQUAW FLAT CAMPGROUND הפועל על בסיס מי כל המקדים - זוכה. האתר ממוקם באזור עם נוף מקסים בינות לסלעים צבעוניים גדולים, שרבים אוהבים לטפס עליהם.
בפארק כביש נופי באורך 11 ק"מ המתחיל במרכז המבקרים ומסתיים בנקודת תצפית בשם: BIG SPRING CANYON OVERLOOK. לאורך הדרך יש מספר נקודות תצפית (פחות מרשימות מאשר באזור ה"האי בשמיים", מכיוון שאזור המחטים יותר נמוך) אזורי פיקניק ושבילי טיול. מהכביש הראשי מתפצלות שתי דרכי עפר (מיועדות לרכבי שטח). האחת מובילה ל"גבעת הפיל" (ELEPHANT HILL), ממנה נשקף נוף קסום על הקניון והשנייה מובילה לאזור "מערת המעיינות" (CAVE SPRING), בה שביל טיול מעגלי קל שאורכו קילומטר ומוביל אל ציורים קדומים ומחנה בוקרים עתיק. באזור ה"מחטים" מגוון גדול נוסף של אפשרויות לטיולי שטח ברכבי 4X4.
שביל טיול קל נוסף הוא: POTHOLE POINT TRAIL- אורכו 0.8 ק"מ (כחצי שעת הליכה נינוחה) והוא עובר בין בורות וחורים רבים באבני החול, בהם נקווים מי הגשמים.
מרבית שבילי הטיול באזור זה של הפארק הינם ארוכים ומתאימים למיטיבי לכת.

אזור "המבוך" (MAZE DISTRICT) הוא אזור בן 77 קילומטרים של פאזל העשוי מאבן חול. ה"פאזל" מורכז מסדרת קניונים דמויי אצבעות אשר הטיול בהם מתאים במיוחד לטיילים מנוסים, חובבי הרפתקאות וטיולי אתגר. הטיול בקניון מאד מבלבל ודורש ידע בניווט. זה האזור הכי פחות מתוייר בקניונלנד, בעיקר מכיוון שהוא מרוחק מכל נקודת יישוב והגישה אליו היא ברכבי 4X4 בלבד. בחלק זה של הפארק אין מרכז מבקרים ושירותים מכל סוג שהוא. טיול באזור זה דורש גם יותר זמן והמטיילים המגיעים לאזור מקדישים לו בדרך כלל שלושה ימים לפחות. נקודת היישוב הקרובה ביותר היא GREEN RIVER, ממנה נוסעים מערבה בכביש I-70 ומשם דרומה בכביש מספר 24 בדרך עפר טובה לאורך 74 ק"מ עד לתחנת הריינג'רס הנקראת: HANS FLAT.

--פארק "נקודת הסוס המת"--
בסמוך לקניונלנד יש פארק מדינה בשם: "נקודת הסוס המת" (DEAD HORSE POINT), ממנו נשקף אחד הנופים היפים והמ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully