וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה שמתרחבת: לאלץ ילדים לשבת באזור ייעודי להם במטוס

20.2.2018 / 10:41

סקר שנערך ב-2017 בנושא טיסה עם ילדים, מצא שיותר מחצי מהנשאלים סבור שילדים מתחת לגיל 10 צריכים לשבת עם הוריהם באזור מיועד. חלק מחברות התעופה כבר משלבות מתחמים נטולי ילדים במטוסיהן, ונראה שהתופעה צוברת פופולריות

ND משפחה ישראלית סולקה מטיסת ג'ט בלו בטענה כי בתם התינוקת בעטה בכיסאו של נוסע שישב מלפניה/צילום: סרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

בווידאו: משפחה ישראלית סולקה מטיסת ג'ט בלו בטענה כי בתם התינוקת בעטה בכיסאו של נוסע שישב מלפניה

יש מעט נושאים בתחום הנסיעות שבהם הדעות כה חלוקות כמו דרכי הטיפול בילדים על ידי חברות התעופה. יש מי שסבורים כי ישיבה ליד פעוט רועש היא חלק מה"סיכון" בעת שאתה עולה למטוס, בעוד אחרים טוענים כי על חברות התעופה לעשות מעשה, ולהפריד את הילדים משאר הנוסעים המבוגרים. במילים פשוטות: יש מי שמבקשים ליצור מתחם שמיועד לילדים בלבד (או מאידך - להגדיר מתחם נטול ילדים).


עוד על הטיסות שלכם:
נמצא הפיתרון לנוסעים מסריחים בטיסה
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה
סקר חדש חושף: מה באמת גורם לנו אושר בטיסה?


בשנת 2017 נערך סקר בתחום התעופה, שמצא כי יותר ממחצית הנשאלים סבורים כי על משפחות עם ילדים עד גיל 10 לשבת באזור במטוס המופרד משאר הנוסעים. גם באתר המדיה החברתית Reddit זכה הרעיון לתמיכה סוחפת. כך למשל, דיונים שבראשם שאלות כגון "האם היית מוכן לשלם תוספת מחיר על טיסה נטולת ילדים?" או "האם הגיע הזמן שחברות התעופה יגדירו אזורי ילדים במטוס?" זכו לאינספור תגובות נלהבות.

אתר Business Insider מדווח כי מספר חברות תעופה בינלאומיות, בהן מלזיה איירליינס, אייר-אסיה, סקוט איירליינס ואינדיגו כבר הציגו מתחמים נטולי ילדים ("kid-free"), כך שנוסעים יכולים להזמין כרטיס טיסה ללא חשש מישיבה ליד ילדים צווחניים. כעת רק נותר להמתין ולראות האם חברות התעופה האמריקאיות יילכו בעקבות המגמה, ובעקבותיהן גם האירופיות ואולי גם הישראליות.

טיסה עם ילדים. ShutterStock
קשה להורים להיות אובייקטיביים לחלוטין בסוגיית הטיסה עם ילדים/ShutterStock

אזור נטול ילדים: סיוט יחצ"ני

עם זאת, פעולות כגון אלו עלולות גם לעורר שערוריות. טרייסי סטיוארט, עורכת התוכן של אתר התיירות Airfarewatchdog, שביצע את הסקר המדובר בשנה שעברה, אומרת כי "זה בוודאי קשה להורים להיות אובייקטיביים לחלוטין בסוגיה זו. בכל פעם שהנושא עולה, אנשים הופכים להיות כעוסים. היה יכול להיות מצוין לו חברות התעופה האמריקאיות היו נותנות לכך סיכוי, אבל אני בספק אם זה אכן יקרה".

סטיוארט מוסיפה ואומרת כי מרגע שהורה הסתגל לחיים עם ילדים קטנים, יהיה לו קשה לזהות עד כמה ילדיו עלולים להפריע לאנשים שסביבם. "אם אתה הורה ואתה מעביר את חייך עם התנהגויות מעין אלו, אתה בוודאי מקבל כגזירת גורל את כל הצווחות והבעיטות. ואם נוסע זר במטוס מעיר לילדיך על כך - המצב עלול לצאת במהרה משליטה".

לדבריה, מתחים מעין אלו גורמים לכך שיהיה קשה מאוד לחברות התעופה האמריקאיות אפילו לערוך ניסוי בהפרדת ילדים במטוס, מבלי ליצור חילוקי דעות ציבוריים. די להזכיר את הקשיים והדילמות שעמדו בפני חברות התעופה בארה"ב באשר לחוקים בדבר העלאה למטוס של חיות מחמד המשמשות לתמיכה נפשית עבור בעליהן (סוגיה ידועה ומעוררת מחלוקת בארה"ב), כדי להבין שיצירת מתחמים נטולי ילדים עלולה לגרום לסיוט יחצ"ני עבור אותן חברות. וזאת, למרות המתחים שמתעוררים תדיר בין משפחות עם ילדים לבין הנוסעים היושבים בצמוד אליהן.

זו גם הזדמנות להיזכר בפוסט ידוע משנת 2012, שעלה באתר Reddit וסיפר על הורים לשני ילדים קטנים, שחילקו לשאר נוסעי המטוס אטמי אוזניים ואפילו ממתקים לרוב. בעוד שמחווה זו זכתה להערכה רבה, אין ספק שרכישה של אטמי אוזניים וממתקים לנוסעים בכל טיסה שלכם לחו"ל עם הילדים היא לא בדיוק הפתרון, ובוודאי שהיא לא תקל על מלאכת גידול הילדים.

יצירה של מתחמי ללא ילדים תצמצם את המתח שבו שרויים הורים מסוימים היושבים לצד נוסעים אחרים. עם זאת, קשה להאמין שנראה זאת בקרוב בחברות תעופה אמריקאיות מהסיבה הפשוטה שקל יותר לשמר מצב שנוי במחלוקת מאשר ליצור מצב חדש, שאף הוא שנוי במחלוקת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully