וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפצח את השיטה: לטוס ריינאייר בלי לשלם על האקסטרות

17.9.2017 / 9:51

חברת הלואו-קוסט הגדולה באירופה משנה את מדיניות המחירים שלה, ורבים עומדים לשלם יותר בטיסה הבאה שלהם. אבל יש לא מעט שיטות מקוריות שבעזרתן תוכלו להתחמק מתשלומים מיותרים

מטוס ריינאייר נוסעים בורדינג. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
עלויות חדשות, והן לא לטובתנו. ריינאייר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

חברת התעופה ריינאייר (Ryanair), הנחשבת לחברת הלואו-קוסט הגדולה ביותר באירופה, הכריזה לאחרונה על מספר עדכונים במדיניות התעריפים שלה, במטרה לעודד נוסעים לשלם תוספת של 5 ליש"ט (כ-23 שקלים) בלבד על "עלייה מועדפת למטוס" (Priority Boarding). עם זאת, עיתון הגארדיאן מדווח כי הכרזה זו מסווה מאחוריה שינויים במדיניות תעריפי המטען של החברה, שעומדים להשתנות, וזאת בניגוד להצהרותיה בתקשורת.

בפועל, חלק מהנוסעים ייאלצו לשלם אף כפליים מהמחיר שעליו שילמו בעבר, בעוד שאחרים ישלמו פחות. אז מה יהיו השינויים וכיצד ניתן יהיה לעקוף אותם, ואולי אפילו, על הדרך, ליהנות מהטיסה?

אותיות קטנות, התייקרות גדולה

עד כה, ניתן היה להכניס עמכם לתא הנוסעים של טיסות ריינאייר שני תיקים: תיק גדול יחסית, בדרך כלל בסגנון טרולי עם גלגלים, המותאם בגודלו לתא האחסון שמעל המושב, ותיק נוסף, קטן יותר, כגון תיק למחשב נייד. על-פי המדיניות החדשה, שתיושם החל מ-1 בנובמבר, יהיה עליכם לשלם 5 ליש"ט על "עלייה מועדפת למטוס" כדי שתורשו עדיין לעלות עם שני תיקים מהסוגים הללו.

מי שלא ישלם, לא יוכל עוד להכניס את התיק הגדול יחסית עמו למטוס, והוא יישלח לבטן המטוס (בתוספת תשלום כמובן). באופן זה, עם ההגעה אל היעד, תיאלצו אף להמתין לו בנמל התעופה, מה שיגרום לכם לבזבז זמן יקר. נראה כי ריינאייר בונה על כך שנוסעים רבים יסכימו "לבלוע" את תוספת ה-5 ליש"ט, רק כדי להישאר צמודים לתיקי הנסיעה שלהם.

באשר למטען הנשלח אל בטן המטוס - עד כה הוצעו בחברה לא פחות מ-36 תעריפים שונים עבור מזוודות (המחיר היה תלוי לא רק במשקל המזוודות אלא גם ביעדים השונים ובעונות השנה).

על-פי המדיניות החדשה, נקבע תעריף קבוע של 25 אירו לכל מזוודה. תעריף זה יגדל ב-10 אירו נוספים למזוודה במועדים מיוחדים כגון חג המולד, חג הפסחא ובטיסות אל יעדים פופולריים בשיא עונת התיירות בקיץ. כך למשל, בטיסת הלוך ושוב מבריטניה לאיים הקנריים, תשלמו - רק על המזוודה עצמה - כ-70 אירו.

בחברת ריינאייר מתעקשים כי בסך הכל, מדובר בהורדת מחירים, אך מבדיקה שנערכה, נוסע ששילם עד כה 10 אירו על מזוודה בקו לונדון-דבלין, ישלם כעת 25 אירו (אם כי הוא יוכל כעת לשלוח מזוודה מעט כבדה יותר). אך מסתבר שיש דרך לעקוף את המגבלות הללו.

אישה מחזיקה מזוודה ועולה למטוס. ShutterStock
נקבע תעריף קבוע של 25 אירו לכל מזוודה שתשלחו. בחגים תוסיפו 10 אירו/ShutterStock

רכשו את כרטיס הטיסה זמן רב מראש

בעת בדיקת מחירים שערכו כתבי העיתון בקו לונדון-דבלין, נרכש הכרטיס יום לפני הטיסה. ביום זה, התעריף הנמוך ביותר עמד על 200 ליש"ט. רכישה שבועיים מראש הורידה את המחיר ל-65 ליש"ט, וקנייה כ-8 שבועות מראש כבר היתה מציאה של ממש: כ-19 ליש"ט בלבד.

באופן זה, טיסה בריינאייר תתאים במיוחד לנוסעים שמתכננים ומזמינים מראש, ותהפוך להיות יקרה במיוחד כאשר רוכשים את כרטיס הטיסה ימים ספורים מראש. עוד עולה כי הזמנות טיסה בימים שבת, שלישי וחמישי יהיו הזולות ביותר, בעוד שימי שישי וראשון יהיו היקרים ביותר.

אל תשלמו על מושב שמור

חברת ריינאייר גובה 22.5-15 ליש"ט לכל כיוון על בקשה למושב שמור, כאשר המושבים היקרים ביותר יימצאו בשורות 1 ו-2. מושבים ליד דלתות החירום יעלו 17-16 ליש"ט לכל כיוון. הזמנת מושב אחר תעלה כ-6 ליש"ט, והמחיר יורד כאשר מגיעים לירכתי המטוס.

נוסעים מנוסים ויודעי דבר המבצעים הזמנה באתר החברה מקליקים באופן אוטומטי על כפתור "OK thanks" ומתעלמים מהאימיליים שמפצירים בהם לשלם על מושב שמור. עם זאת, הם יבצעו צ'ק-אין כשעתיים-שלוש בלבד לפני העלייה למטוס. באורח פלא, נוסעים אלו יזכו במושבים הטובים ביותר. הסיבה: בעוד שריינאייר מוכרת כמעט את כל המושבים שלה בכל טיסותיה, היא אינה מצליחה תמיד למכור את מושבי הפרימיום. וכך, במקרים רבים, הנוסעים האחרונים שיבצעו צ'ק-אין, יקבלו את המושבים הללו באופן אוטומטי.

עם זאת, יש בכך גם חסרון: שיטה זו עובדת לנוסעים יחידים. בנוסף, אם תשכחו לבצע את התהליך, תיאלצו לשלם על צ'ק-אין מאוחר בדלפק בנמל התעופה, במחיר מוגזם של 50 ליש"ט. כמו כן, משפחות רבות יבקשו להימנע מהפרדתן למושבים רנדומליים הפזורים ברחבי המטוס. עבורם, מומלץ לרכוש את המושבים השמורים הזולים ביותר, בירכתי המטוס, במחיר של 2 ליש"ט למושב.

טיסה נוסעת מטוס. ShutterStock
טיסה נוסעת מטוס/ShutterStock

תעלו אחרונים למטוס

למה לעמוד בתור בשער העלייה למטוס? במקום זאת, מומלץ לכם להיות הנוסע האחרון שעולה על המטוס - ובכך גם לבחור את המושב הריק הטוב ביותר שנותר עבורכם.

בעת שדלתות המטוס נסגרות, יכול הנוסע האחרון שעלה למטוס לסרוק בעיניו אחר המקומות הפנויים, ולבחור את המתאים לו ביותר בידיעה שאין אף אחד שבא בעקבותיו וידרוש אותו. יתרה מכך, מושב פנוי בשורה 1 או 2 המבוקשות גם יאפשר לכם לרדת ראשונים מהמטוס.

גם במקרה זה, השיטה טובה למי שנוסעים לבדם. הדבר גם מצמצם במידה רבה את האפשרות שלכם למצוא מקום לתיק היד שלכם בתאי האחסון שמעל המושבים.

בזכות תיקי הגב

זהו טריק קריטי במיוחד: נכון לעכשיו, מי שלא מוכנים לעמוד ממושכות בתור ועולים למטוס אחרונים, ייאלצו לשלוח את תיקי היד המורשים שלהם לבטן המטוס, ולכן גם להמתין זמן יקר בנמל היעד, עד לבוא המטען. עם זאת, עובדי ריינאייר בדרך כלל אינם מתייגים תרמילי גב (של עד 10 ק"ג) כמטען שמיועד להישלח לבטן המטוס.

גם לשיטה זו יש חסרון: פחות נעים לשאת תיק גב מאשר להתגלגל בקלות עם טרולי. בנוסף, כאשר יותר ויותר נוסעים יחלו לעלות עם תרמילים מעין אלו, גם הם יועברו לבטן המטוס (אלא אם תשלמו על עלייה מועדפת למטוס). יהיה מעניין להמתין ולראות כיצד ריינאייר תתמודד עם המצב החדש.

אישה אוחזת במזוודה. ShutterStock
פחות נעים לשאת תיק גב מאשר להתגלגל בקלות עם טרולי/ShutterStock

הורידו את אפליקציית ריינאייר

תהליך הצ'ק-אין יהיה קל ופשוט במיוחד באמצעות אפליקציה זו. לאחר שנכנסים אליה בפעם הראשונה ומזינים את פרטיכם, בהם מספר דרכון, התהליך כולו ייארך כ-90 שניות. בנוסף, המשמעות היא שכל עוד יהיה לכם חיבור אינטרנט, תוכלו לבצע צ'ק-אין ברגע האחרון, מבלי לשלם את ה-50 ליש"ט על צ'ק-אין מאוחר בדלפק שבנמל התעופה.

החיסרון: אם במקרה אזלה לכם הסוללה בטלפון הנייד, לא תוכלו להשתמש בבורדינג-פס שקיבלתם באופן דיגיטלי.

התנהגו בהתאם

נוסעים רבים ניצלו את המדיניות החדשה ודחסו תיקים גדולים יתר-על-המידה אל המטוס, ובכך לא הותירו מקום לתיקיהם של נוסעים אחרים. לכן, הקפידו להצטייד בתיקים במידות המאושרות על ידי חברת התעופה. כל תא אחסון שמעל המושב מיועד לשאת עד שלושה תיקים כאלו (של שלושה נוסעים שונים כמובן), המונחים זה לצד זה. את הז'קט או המעיל שימו מעל התיק, ואת תיק המחשב (או התיק הקטן) - מתחת למושב שלפניכם. כך, גם תהליך העלייה למטוס יהיה מהיר ויעיל יותר עבור כולם.

נוסעים טיסה. ShutterStock
נסו לצמצם מקום בתאי האחסון שמעל למושב/ShutterStock

הצטיידו במזון ובשתייה

ידוע שאי אפשר לעבור את הביטחון בנמל התעופה עם יותר מ-100 מ"ל של נוזלים (אם כי גם לכך יש פתרונות משעשעים). עם זאת, אתם יכולים להצטייד בבקבוק פלסטיק ריק ולמלא אותם באמצעות הקולרים הנמצאים אחרי שלב הבידוק הביטחוני.

מזון בהחלט אפשר להעביר דרך הבידוק, כך שתוכלו להצטייד בפירות, ירקות ומזון מוצק אחר בתיק היד שלכם. כדאי לדעת שמחיר כריך במטוס עומד על 4.5 אירו ומעלה, כך שמומלץ להכינם בבית או לרכוש אותם במקום זול.

שלחו את התיק מראש

יש מי שמחשיבים את העצה הבאה לשווה למדי, אם כי רבים יסברו שמדובר בטרחה גדולה מדי. ישנם אתרי שילוח, כגון SendMyBag.com, שגובים 32 ליש"ט על משלוח תיק שמשקלו 30 ק"ג, מבריטניה לספרד. המשלוח יתבצע 4-3 ימים לפני הטיסה, וימתין לכם בבית המלון שלכם. רק לשם השוואה, משלוח תיק זהה בטיסת "ריינאייר" בעונת הקיץ, יעלה כפליים: 70 ליש"ט.

זהו חסכון משתלם בהחלט, אך נראה כי לא כל הנוסעים בנויים לתכנון כה קפדני, ויש מי שאף יחשיבו את האופציה הזו למגוחכת. כדאי לדעת כי השירות קיים גם בישראל, אך המחירים גבוהים למדי. כך למשל, משלוח כיוון אחד מישראל לבריטניה, של מזוודה שמשקלה 15 ק"ג, יעלה כ-1,000 שקלים.

סמכו על ה"קרוסלה" בנמל התעופה

בחברת ריינאייר מסרו לעיתון הגרדיאן כי "למעלה מ-90% מהמקרים, המזוודה שלכם כבר תמתין לכם בקרוסלת המטענים כאשר תגיעו אליה". באופן זה, תשלום של 5 ליש"ט על עלייה מועדפת למטוס יהיה מיותר לנוכח העובדה שברוב המקרים לא תיאלצו לחכות למזוודה שלכם.

מצד שני, נוסעים מיומנים יודעים היטב כי 90% מההצהרות של חברות התעופה לא תמיד באות לידי ביטוי בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully