וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על דורגה כחברת התעופה המזהמת והרועשת ביותר בלונדון

15.6.2017 / 13:40

מדד של שדה התעופה הית'רו באנגליה, הנחשב לעמוס ביותר באירופה, דירג את 50 חברות התעופה המזהמות והרועשות ביותר, ביניהן אל על שסוגרת את הרשימה, וקיבלה 5 נקודות אדומות מתוך 7 פרמטרים. אל על: "המטוסים המזהמים יצאו משירות ב-2019"

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: השקת מטוס הדרימליינר של אל על השבוע, שאמור להפחית זיהום וצריכת דלק

אל על היא חברת התעופה המזהמת והרועשת ביותר שטסה ללונדון, כך לפי מדד של שדה התעופה הית'רו בלונדון, הנחשב לעמוס ביותר באירופה ופורסם היום (ה').

המדד חדש של שדה התעופה הבריטי העונה לשם "Fly Quiet and Clean" ("לטוס שקט ונקי" בתרגום חופשי), המתפרסם מהיום ובכל שלושה חודשים, מדרג את 50 חברות התעופה העסוקות ביותר שטסות אליו וממנו, ובודק פליטת מזהמים, כמו גם את אופי הנחיתות והגישה אל מסלולי הנחיתה בנמל התעופה.

הרשימה נבנתה באמצעות 7 פרמטרים, הכוללים רעש ופליטת מזהמים, ו-24 חברות מתוך ה-50 לא עמדו בתקנות איכות הסביבה הרצויות. אל-על קיבלה 5 נקודות אדומות מתוך 7 הפרמטרים. הרשימה חושפת, כי לציונים הגרועים ביותר זכו חברות תעופה מזרח-תיכוניות, בעוד שחברת התעופה הבריטית, בריטיש איירווייס, זכתה לציונים לשבח.

הדיילי מייל הבריטי מדווח, כי זו הפעם הראשונה שבה נמל התעופה, השוכן במערב לונדון ונחשב לעמוס ביותר באירופה, מספק רשימה שכזו, שבה כמחצית מחברות התעופה מפרות את התקנות השונות בתחומים אלו. רק בשנת 2016 חלפו בנמל התעופה הית'רו למעלה מ-75 מיליון נוסעים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי רועשת מבין חברות התעופה שנוחתות כאן. מטוס אל על בהית'רו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי עוד ב"רשימה השחורה"?

אומנם מאכזב לגלות כי אל על, חברת התעופה הלאומית של ישראל, נדחקה אל המקום האחרון והלא מכובד ברשימה, אבל מטרת המדד היא לעודד חברות תעופה להשתפר במדדי הרעש ופליטת המזהמים בשדה התעופה, ועל כן ייתכן שיפור בעתיד ועם הגעתם של מטוסי הדרימליינר, בואינג 787, שהציגה השבוע החברה הישראלית.


עוד על אל על בוואלה! תיירות:
ראש אגף שירות באל על לדיילת: "אני הורג אותך, קובר אותך בבטון"
אחרי הטייסים, דיילי אל על יוצאים למאבק: "זו עבדות מודרנית"
בעקבות הפרסום: אל על הורידה את מחיר הטיסה בכ-400 דולר

כאמור, בריטיש איירווייס לוקחת את המקום הראשון, ולצדה חברת התעופה האירית אייר לינגוס וחברת התעופה מאיחוד האמירויות, איתיחאד איירווייס.

יחד עם אל על, ניצבות בתחתית הרשימה כווית איירווייס, חברת פאקיסטאן אינטרנשיונל, עומאן אייר וג'ט איירווייס ההודית. מאט גורמן, מנהל תחום הקיימות בהית'רו, מסר כי "בעוד שה'תורמת' הראשית לזיהום האוויר המקומי היא תעבורת המטוסים, גם לנו יש תפקיד בשיפור המדדים, באמצעות הפחתת פליטת מזהמים מכלי רכב שונים ומבנים". לדבריו, הרשימה החדשה תספק לחברות התעופה כלים להפחתת זיהום האוויר ואיכות החיים בבריטניה בכלל ובלונדון בפרט.

מחברת אל על נמסר בתגובה: כבר בתחילת 2019, כל מטוסי ה-747-400 של אל על, הידועים כרועשים ומזהמים ייצאו משירות באל על. הראשון שבהם יצא משירות השבוע. השבוע השיקה החברה את מטוסי הדרימליינר החדשים הידועים בהיותם רועשים פחות וידידותיים יותר לסביבה, אשר ייכנסו לשימוש החל מאוגוסט 2017 ויחליפו את מטוסי ה- 747-400.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully