וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמק הוא חלומו של כל ילד: סופ"ש בקיבוץ ניר-דוד

23.6.2016 / 11:25

נחל האסי שזורם בתוך קיבוץ ניר-דוד, אמנם מפנק את תושביו, אבל גם את מי שיבוא לנפוש באחת מבקתות האירוח שבו, וזה לא הכל: טבע אוסטרלי, היסטוריה ארץ-ישראלית ומעיינות גדולים של עמק המעיינות. הילדים שלכם יודו לכם

השביל הרטוב בעמק המעיינות/צילום: זיו ריינשטיין

בווידאו: צפו בטיול בשביל הרטוב של עמק המעיינות - 300 מטר של כיף מרענן

אם את פאשניסטה אורבנית שנוהגת לקחת לכל חופשה קצרה עשרה זוגות נעליים, מזוודת תכשירי טיפוח ואיפור ושלוש אופציות ביגוד לכל מטרה, דעי מראש שאת כל זה ממש לא תצטרכי בסופשבוע בקיבוץ ניר-דוד. נעימות ככל שיהיו, בקתות האירוח כאן אינן מעוצבות במחשבה על אורחות המתכננות להיראות כמו גיבורות ווג, מגזין האופנה שהן קוראות בשקיקה. פשוט אין פה ארון של ממש, אין מראת גוף ואין שולחן איפור. אבל לאחר השוק הראשוני לנוכח היעדרם של אלו, מתגלה הסיבה הפשוטה לכך: פשוט לא צריך אותם.

בשבילי הקיבוץ, על גדות הנחל שזורם פה, בבריכה, בחדר האוכל, באטרקציות בסביבה, ואפילו באחת מן המסעדות הסמוכות, שמלת המעטפת של דיאן פון פירסטנברג ועקבי הסטילטו של מייקל קורס ייראו הרבה פחות מרשימים מן הרגיל. השאירי אותם בבית. חולצות טי מהוהות, טייצים, קפושון חמים, כפכפי אצבע, מכנסוני ג'ינס וחצאית A פרחונית הם כל מה שצריך, בגזרת האופנה, להשלמת סופשבוע מופלא כאן. ודבר נוסף שיש לדעת, לא מדובר בקצה העולם כפי שנוטים לחשוב תל-אביביים שבטוחים שאין ממש חיים מחוץ לעיר ללא הפסקה על "עמק בית-שאן". שעה וחצי של נסיעה ומגיעים. אפילו שלושה ילדים (בת שנתיים וחצי, בן 10 ובת 13) לא התלוננו יותר מדי ושאלו "מתי מגיעים"? רק שלוש פעמים.

אירוח כפרי בקיבוץ ניר דוד - סרט תדמית. אתר רשמי
בקתות האירוח של ניר-דוד/אתר רשמי
מאז 2003, חלק משירותי הקיבוץ הופרט, ועוד קודם לכן, החלה יוזמת האירוח הכפרי. תגובות טובות לאחר בחינת שוק ראשונית הובילו להחלטה להשקיע באירוח כפרי קבוע

קיבוץ ניר-דוד תל-עמל הוקם ב-10 דצמבר 1936, נר שני של חנוכה, והיה בין היישובים הראשונים בסדרת יישובי חומה ומגדל והקיבוץ הראשון בעמק בית-שאן. למעשה הקמתו סימנה את תחילת היישוב היהודי באזור. ענפיו הם: חקלאות, תעשייה ותיירות. במקום שחזור של תל-עמל, על החומה שהקיפה אותה והמגדל שבה, המעניק הסבר טוב מכל שיעור היסטוריה על המפעל הציוני ההיסטורי ההוא.

מאז 2003, חלק גדול מהשירותים בקיבוץ הופרט, ועוד קודם לכן, החלה יוזמת האירוח הכפרי. בחינת שוק ראשונית נעשתה בשנת 2000 באמצעות קראוונים ששימשו צימרים והתגובות הטובות הובילו להחלטה להשקיע באירוח כפרי קבוע. בתוך הקיבוץ זורם נחל עמל ("האסי", בפי המקומיים), המשכו של בריכות ה"סחנה", וארבעה גשרים מחברים בין שתי הגדות. על גדות הנחל מדשאות, עצי פרי עתיקים וכל מיני פינות מחמד ממש על המים שהקימו תושבי הקיבוץ המתגוררים בסמוך. הצמחייה המתפרצת פה לא רק מצלה ומפחיתה חום, היא גם שחקנית מרכזית ביופיו של הקיבוץ הוותיק.

בקתת אירוח בקיבוץ ניר דוד תל עמל, מאי 2016. נאוה סילוורה, מערכת וואלה!
שקט בבקתה מוקפת צמחייה/מערכת וואלה!, נאוה סילוורה
פעוטה רצה בשביל אזור האירוח הכפרי בקיבוץ ניר דוד. נאוה סילוורה, מערכת וואלה! NEWS
ילדי העיר עושים פה חיים. פעוטה בשבילי האירוח הכפרי בניר-דוד/מערכת וואלה! NEWS, נאוה סילוורה

מה בתפריט?

ילדים נהנים פה גם בלי לבהות במסכים מרצדים. האיסור על כניסת כלי רכב למתחם הבקתות, תורם כמובן לביטחונם. לא מעט נראים פה ילדונים מתרוצצים, גם בלי בגדים.

בקתת אירוח טיפוסית מן הסוג היותר מאוחר באירוח הכפרי בניר-דוד היא בגודל 40 מטרים רבועים, מסויידת בתכלת פסטלי, מוארת וממוזגת. היא כוללת סוויטת הורים עם אמבט-ג'קוזי, מטבח קטן, פינת אוכל, גלריית ילדים, סלון ומסדרון קצר המוביל אל חדר מקלחת-שירותים. במטבח מקרר (עם קרטון חלב בהמתנה למכורי קפאין עירוניים מודאגים!), מיקרו-גל, כלי אוכל ופינת קפה. בסלון, שולחן, ספה וטלוויזיה רב-ערוצית. במסדרון מדפי נישה בהם ניתן למצוא מצעים פריכים בסגנון רטרו חמוד ותיבות קש קשיח לאחסון. בגלריית הילדים שהגישה אליה היא עם סולם, מזרני שינה. התקרה בגלריה נמוכה - מקומם הבלתי מעורער של הילדים. על החלונות וילונות כפולים - לאיטום ולאווירה.

במרפסת חזיתית פתוחה ומוצלת, עוד פינת אוכל וחבלי כביסה. במקלחת מייבש שיער עוצמתי, (אבל אין כובע רחצה, אין כדורי צמר להסרת איפור ואין צמרונים לתיקון איפור. עם זאת, בירור קצר מגלה שכל המעוניין יכול לקבלם בקבלה). את החתולים המזדמנים הנוטים ללון באחת הפינות השקטות והמוצלות בקרבת הבקתות, מבקשים בקיבוץ שלא להאכיל מפני ש"זה עושה אותם תוקפניים". אבל אל חשש, יש מספיק מה לעשות חוץ מזה. למרות שבקתות האירוח בניר-דוד הומות אורחים בסופי השבוע, שקט כאן. למעשה כל מה ששומעים פה זה בעיקר את פכפוך מימי האסי, ציוץ ציפורים וילדים משתובבים. וילדי העיר עושים פה חיים. הגמדים האלו, לא פעם רעשנים-משועממים, משתלבים פה מצוין ונהנים מהחיים גם בלי לבהות במסכים מרצדים. האיסור על כניסת כלי רכב למתחם הבקתות, תורם כמובן לביטחונם. לא מעט נראים פה ילדונים מתרוצצים, גם בלי בגדים.

ארוחת בוקר מוגשת ב"חדר אוכל" בצידו השני של הנחל והיא עשירה ומגוונת. חלק מן השולחנות ממוקמים על גדת הנחל, מה שמאפשר לילדים להאכיל את הדגים. והם מאכילים אותם בכל סוגי הלחמים והלחמניות שמוגשים פה. אין פלא שהדגים, קרפיונים בעיקר, מגיעים פה לממדי ענק. בילוי בצימרים של ניר-דוד כולל גם כניסה חופשית למרכז הספורט ניר-דוד הכולל בריכה מחוממת ומקורה, סאונה ומכון כושר. קפיטריה ומיטות שיזוף אינם בנמצא, מה שקצת מעמעם את תחושת החופשה, אבל הדשא ירוק, הניקיון מופתי והנוף נהדר.

נחל האסי בקיבוץ ניר דוד תל עמל, מאי 2016. נאוה סילוורה, מערכת וואלה!
מראה נחל האסי בדרך לארוחת בוקר/מערכת וואלה!, נאוה סילוורה
נחל האסי בקיבוץ ניר דוד תל עמל, מאי 2016. נאוה סילוורה, מערכת וואלה!
אחת מן הפינות הקסומות שהקימו תושבים המתגוררים על שפת הנחל/מערכת וואלה!, נאוה סילוורה
ילדים על גדת נחל האסי מאכילים דגים, קיבוץ ניר דוד. נאוה סילוורה, מערכת וואלה!
ילדים מאכילים דגים על שפת נחל הסמוכה לחדר האוכל/מערכת וואלה!, נאוה סילוורה

מה עושים?

בסביבת ניר-דוד אטרקציות משפחתיות במרחק נסיעה של דקות. אין לוותר על גן השלושה (הסחנה), גן גורו ופארק המעיינות

בסביבת ניר-דוד אטרקציות משפחתיות במרחק נסיעה של דקות. אין לוותר על גן השלושה (הסחנה), גן גורו ופארק המעיינות. לאורחי ניר-דוד 30% הנחה בכניסה לגן-גורו, פארק ייחודי ובו בעלי חיים מאוסטרליה מסתובבים חופשי. ילדים יכולים ללטף וגם להאכיל את החיות. מנהגו של הקנגרו להעביר את שעותיו ברביצה מאפשרת מפגש קרוב עם המבקרים. יש להודות שגורים קטנטנים שמציצים בסקרנות מ"הכיס של האימא", מרתקים פה את המבוגרים והילדים כאחד.

במקום גם קואלות חמודות שעסוקות בעיקר בלעיסת עלי אקליפטוס אבל מצליחות למגנט, ברבורים לבנים ושחורים, עזים גמדיות, עטלפים, תוכים צבעוניים שמתיישבים ללא כל חשש על כתפי מבקרים וניתן להאכיל בשיפודי פירות, והעופות הגדולים וחסרי יכולת התעופה, קזואר ואמו.

ילד מלטף קנגרו, גן-גורו. נאוה סילוורה, מערכת וואלה! NEWS
מעבירים את זמנם ברביצה ונהנים מליטוף ילדים. ילד וקנגרו בגן-גורו/מערכת וואלה! NEWS, נאוה סילוורה
עופות אוסטרלים על שפת המים, גן-גורו. נאוה סילוורה, מערכת וואלה! NEWS
יש גם עופות אוסטרלים/מערכת וואלה! NEWS, נאוה סילוורה
דב קואלה בגן גורו, קיבוץ ניר דוד תל עמל, מאי 2016. נאוה סילוורה, מערכת וואלה!
וכמובן גם קואלה/מערכת וואלה!, נאוה סילוורה

רטוב וחם

פארק המעיינות, מתחם מעיינות ופלגים טבעיים שמימיהם נובעים מרכס הרי הגלבוע, שוכן באדמות ניר דוד ושני קיבוצים נוספים, מסילות ורשפים. בפארק נסללו דרכים באורך כולל של כ-15 ק"מ, והם מובילים את המטיילים בין המעיינות ועל רקע צמחייה טבעית וגידולים חקלאיים (ילדים נדהמו לגלות שעגבניות צומחות מן האדמה!).

מי מעיינות הפארק צלולים וחמימים כל השנה. הגדות עשירות בצמחייה ובמים יותר מעשרה מיני דגים. בחלקם תיתקלו בכל טבילת רגליים. על השטח כולו משקיף רכס הרי הגלבוע האדיר. הכניסה לפארק חינם. ניתן לשכור אופניים ורכבים ירוקים לנהיגה עצמית (ארבעה עד שישה נוסעים). במשך היום פועלת כ"שאטל" רכבת קרוניות העוברת בין המעיינות. הנסיעה ברכבים הירוקים ובשאטל רכבת הקרוניות כרוכה בתשלום. אורחי ניר-דוד זכאים ל-25% הנחה בהשכרת רכב ואופניים. טיול ברגל אפשרי, חינמי ואף מומלץ בימים אלו של טרם החמסין הגדול.

הסחנה, או גן-השלושה בשמו העברי, הוא אחד מן הגנים הלאומים המתוירים ביותר בארץ. למרות זאת, רבים אינם יודעים שהאתר הוא תוצר מלאכותי. למעשה, עד תחילת שנות ה-50 היתה פה רק בריכה טבעית, שמימיה נבעו מן האסי. אבל בזכות חזון ותכנון הפך המקום לאתר נופש גדול ומטופח. השבילים, הבריכות, הגשרים, המפלים, מעברי המים והגן-הגדול, איכשהו נצרבו בתודעה כטבעיים. המים, בטמפרטורה קבועה כל השנה של 28 מעלות, נעימים לרחצה. לצד הבילוי המסורתי בחיק המים והמנגל, מומלץ לסייר באתר שחזור חומה ומגדל במקום. ניתן לעלות למגדל ולהשקיף על נופי העמק. ילדים יכולים להתלבש בבגדי חלוצים ולשחזר את חוויית הכביסה על פח. אורחי ניר-דוד זכאים לכניסה ללא תשלום (האתר מופעל כבר שנים על-ידי קיבוץ ניר-דוד).

מחירים:
סוויטה משפחתית, כולל ארוחת בוקר על שפת הנחל, כניסה לגן השלושה (הסחנה), בריכת שחייה, מכון כושר והנחה בגן גורו 30% ובפארק המעיינות 25% על השכרת רכב או אופניים: בימים ראשון-רביעי: 690 שקלים לזוג. תוספת כל ילד: 170 שקלים. בסוף שבוע: 890 שקלים לזוג עם תוספת של 220 שקלים לילד. לא כולל חגים וחופשים.
טלפון להזמנות ופרטים: 04-6488525

הכותבת היתה אורחת האירוח הכפרי בניר-דוד

עוד באותו נושא

העמק הרטוב: המרענן הרשמי שלכם לקיץ

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עין שוקק בפארק המעיינות/מערכת וואלה!, צילום מסך
פעווטה על שפת המים, פארק המעיינות. נאוה סילוורה, מערכת וואלה! NEWS
פעוטה על גדת המים בפארק המעיינות/מערכת וואלה! NEWS, נאוה סילוורה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בגלל הבריכות, הגשרים, המפלים, מעברי המים והגן-הגדול. הסחנה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבריכה הטבעית בסחנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully