וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדיוס ברצלונה, להתראות מדריד: ולנסיה, היעד הספרדי החם של הקיץ

8.5.2016 / 7:58

חופי ים שלא נגמרים, האקווריום הגדול ביותר באירופה, תושבים נחמדים שרק מחכים לתיירים וכמובן, גם כדורגל - יעל לאור יצאה לבדוק את בירת הפאייה ביעד שהישראלים כנראה עוד לא גילו, ומהקיץ גם עם טיסות ישירות מתל אביב

טיול בוולנסיה, ספרד/צילום: יעל לאור עריכה: עומרי

אם היו שואלים אותי מה ישראלי בעיניי, כנראה שהתשובה הראשונה שלי הייתה "לטוס לברצלונה". ישראלים מתים על ברצלונה, מתים על בארסה, מתים על מסי. אם היו שואלים שוב, מה עוד ישראלי בעיניי? התשובה שלי כנראה הייתה "לרצות לטוס ליעד שישראלים אחרים עוד לא גילו".

בדיוק בגלל זה ההימור שוולנסיה תהפוך בקיץ הקרוב ליעד החם של הישראלים הוא הימור די מושכל. לראשונה מושק החודש קו ישיר של טיסות מישראל לוולנסיה, שאמור להפוך את החיים שלנו להרבה יותר פשוטים להגעה שם.

ולנסיה היא העיר השלישית בגודלה בספרד, אחרי מדריד וברצלונה, אבל בשונה משתי אחיותיה הגדולות, עוד לא הגיעו אלה מסות תיירותיות שהספיקו לקלקל את התום שלה. יש בה משהו מאוד בתולי ותמים, קצת כמו אירופה של פעם. לא תמצאו שם מיליוני סניפים של זארה ו-h&m בכל פינה, כלומר תמצאו ויש גם מנגו ויש גם cos, אבל הכל במידה, סניף פה סניף שם ויש בזה משהו כיפי ומרענן, בעיקר העובדה שרחוב החנויות הוא מדרחוב אירופאי חביב עם עצי תפוזים מכל עבר.

זה נכון גם לגבי התושבים שלה, אנשי שירות, נהגי מוניות וסתם אנשים שנעזרים בהם ברחוב - כולם מאוד-מאוד נחמדים, ובעיקר מאוד רוצים שתיירים יגיעו. אז מה עושים בוולנסיה בעצם? הנה כמה רעיונות לבילוי סופ"ש ארוך.

ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
נקיים, רחבים וארוכים, חופי הים של ולנסיה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

חול לבן ונקי ומים צלולים

נכון שכשחושבים על חופשה עם ים, ולנסיה או ספרד בכלל, זה לא היעד הראשון שקופץ לראש. אבל לוולנסיה, תאמינו או לא, יש חופי ים משגעים. שטחים בלתי נגמרים באורכם וברוחבם של חול לבן ונקי ומים צלולים יכולים בעיקר לעורר את קנאתנו, שאנו נאלצים להצטופף כמו סרדינים במה שנשאר מחופי תל אביב.

רצועת החוף כאן נשמרה בצורה מדהימה. אין מלונות על קו המים, מה שהופך את החופים כאן לשקטים ובתוליים. בטיילת שמעל החופים יש מסעדות רבות שמגישות פאייות עם פירות ים טריים, דגים טריים והנה, ממש עוד רגע, אנחנו מגיעים לסיבה השנייה לטוס לוולנסיה - האוכל.

אגב, שני החופים המומלצים ביותר הם: Las Arenas ו-Malvarrosa.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
שקטים, ארוכים ובתוליים. אחד החופים של ולנסיה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

בירת הפאייה

ולנסיה היא בירת הפאייה. למי שלא מכיר אסביר שמדובר במעין תבשיל בכלי ייעודי שמתבשל על הגז עם אורז (אבל יש כאן גם גרסה עם אטריות), עגבניות, מלא תבלינים ופירות ים. זוהי הגרסה הקלאסית, אבל המסעדות כאן מאוד גמישות ויכינו לכם בשמחה גם גרסה עם עוף או אווז, ואפילו פאייה צמחונית. כמו בכל עיר ספרדית תמצאו כאן גם טאפאסים מעולים ופינצ'וס לנשנוש - מנות ביס שמוגשות על עיגול בגט.

בגזרת המתוקים, הקינוח המסורתי כאן מזכיר מאוד את הספינג' שלנו, הוא נקרא בנואלה, ומדובר בבצק מטוגן שמוגש עם אבקת סוכר, רק שכאן מכינים את הבצק שלו עם דלעת, מה שיוצר בצק אוורירי ופריך מאוד. תוכלו למצוא את הקינוח בבתי קפה רבים, כמו גם בדוכני רחוב.

בבתי קפה נוהגים להזמין אותו עם כוס שוקולד חם ליד, ומדובר בהרעלת סוכר בטוחה. בדוכני הרחוב תוכלו למצוא גם את מאפה הצ'ורוס הנהדר בכמה ורסיות - רגילה, בטעם שוקולד, עם מילוי של קרם פטיסייר ועוד.

ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
לא לדאוג, יש גם גרסה כשרה. פאייה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור
ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
צ'ורוס ספרדי בדוכני רחוב/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

עיר האמנויות והמדעים

כולנו רוצים להרגיש קצת תרבותיים כשאנחנו נוסעים לחו"ל, למרות שלרוב סיבת הנסיעה האמיתית היא שופינג ואוכל. אנחנו קצת מכריחים את עצמנו ללכת למוזיאונים, קתדרלות וכדומה, כשבמקרים רבים ראית קתדרלה אחת - ראית את כולן.

גם לוולנסיה יש שלל קתדרלות יפות להציע בעיר העתיקה, אבל מה שמייחד אותה באמת הוא מתחם עיר המדע והאמנויות. מדובר במתחם המתפרש על שטח ענקי, המורכב מחמישה מבנים ארכיטקטוניים יפים ומיוחדים, וביניהם בריכות מים מרהיבות. מעבר לזה שכיף להסתובב במתחם עצמו, ובעיקר לצלם, בכל אחד מהמבנים תמצאו אטרקציה אחרת.

יש כאן מבנה קולנוע תלת ממדי ענק, הכולל בין היתר IMAX ופלנטריום, מבנה אחר בצורת לוויתן הוא מוזאון מדע אינטראקטיבי המתפרש על פני 40,000 מ"ר (!) בשלוש קומות. בנוסף, יש שם שדרת נוף עם מיני צמחים ולנסיינים, שממנה גם ניתן גם להשקיף על כל המתחם וגם בית אופרה ומרכז לאומנויות הבמה.

חלל נוסף הוא האקווריום הגדול ביותר באירופה, שסיים ממש לא מזמן שיפוץ בהשקעה כספית אדירה. הוא כולל אקווריומים ענקיים שמטיילים בתוכם, מופעי דולפינים ובריכות מים עם בעלי חיים שונים, כמו פלמינגו ופינגווינים. במתחם תמצאו גם את גשר המיתרים - עמודו הגובה ביותר הוא הנקודה הגבוהה ביותר בעיר, ויש כאן גם כיכר מקורה שבה מתקיימים קונצרטים ואירועי ספורט שונים. בקיצור, שווה לשריין לפחות חצי יום לטובת המתחם המהנה הזה.

כדאי להגיע בשעות הבוקר המאוחרות, או בשעת צהריים מוקדמת כדי לטייל במתחם ולסיים בשעת השקיעה - אז מראה השקיעה עם המבנים המיוחדים מקבל נופך קסום.

Ciutat de les Arts i les Ciències, Av. del Professor López Piñero, 7

ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
קצת תרבות, עיר המדע והאמנויות/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור
ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
בריכת הפלמינגו במבנה האקוואריום/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

מפגש בין ישן לחדש ברחובות

אחד הדברים שאתם חייבים לעשות, הוא פשוט להסתובב ברחובות. המפגש בין העיר העתיקה בוולנסיה להתפתחות המודרנית שלה יוצר מפגש מרתק ורחובות נעימים ויפים להסתובבות.

עצי התפוז שנמצאים ברחובות, משווים לה מראה רומנטי ואירופי. היא נקייה, בטוחה וקלה להתמצאות, וכאמור חלק מהקסם שלה הוא היותה לא ממוסחרת. דווקא בחנויות הקטנות המסתתרות בסמטאות היפות של העיר העתיקה, תוכלו למצוא אוצרות יפים לקנות הביתה.

ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
גם לגרפיטי כאן יש קלאסה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור
ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
על גגות ולנסיה היפה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

שוק אוכל

כמו לכל עיר גדולה שמכבדת את עצמה, גם בוולנסיה יש שוק אוכל ענק. יש בו הרבה דברים שאינם רלוונטיים לתיירים כמונו שאינם מבשלים בחו"ל, כמו דגים, בשר וירקות, אבל עדיין מאוד נחמד להסתובב כאן, בעיקר עבור חובבי השווקים שביניכם.

אפשר לקנות הביתה תבלינים טובים, כמו מלח שחור וזעפרן במחירים זולים. תוכלו למצוא כל מיני מאפים טעימים, לנסות קצת נקניקים ובשרים, ליהנות ממיץ פירות טרי ובאגף הדגים אפילו לקחת אויסטר או סביצ'ה לנשנוש בדרך.

Mercado Central, Plaça de la Ciutat de Bruges

ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
בורקס פינוקים, גרסת שוק ולנסיה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור
ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
עיר האמנויות והמדע, כדאי להיות שם בשקיעה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

ואיך אפשר בלי כדורגל

התחלתי בכדורגל ולכן גם אסיים. נכון, זו לא בארסה וגם לא ריאל מדריד, אבל לחובבי הכדורגל אין צורך לספר שלוולנסיה יש אחלה קבוצת כדורגל.

וגם אלו שפחות בעניין יוכלו ליהנות כאן ממשחק כדורגל ברמה גבוהה, מאווירה של קהל מעולה ומאצטדיון מרשים. המסטאייה, אצטדיון הבית של קבוצת הכדורגל של ולנסיה, מכיל 55 אלף מקומות, והוא האצטדיון החמישי בגודלו בספרד. האצטדיון פתוח לסיורים גם לא בשעות משחק. אבל שווה לנסות ולתאם נסיעה בשבוע שבו ולנסיה מארחת משחק - מדובר בחוויית כדורגל אירופי במיטבה.

שחקני ולנסיה חוגגים. רויטרס
אחלה קבוצת כדורגל. ולנסיה/רויטרס

הכותבת היתה אורחת של חברת "אשת טורס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully