וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיליה רומאניה: המקום שבו הומצא האוכל איטלקי

12.5.2015 / 8:33

אין ספק שהישגי תושבי מחוז אמיליה רומאניה שבצפון איטליה בתחום הקולינארי מרשימים: יינות ולמברוסקו עם טעם מענג, פרמזן רג'יאנו המקורי, פסטה בולונז נדירה והכל טובל בנוף משגע. חופשה במקום שבו מתכוונים כשאומרים "מאמה מיה" על אוכל איטלקי

מלון בוטיק במודנה שמייצר יין, למבורסקו ו-ויניגרט. משרד התיירות של אמיליה רומאניה,
היזהרו מחיקויים. מלון בוטיק, מודנה, מחוז אמיליה רומאניה, צפון איטליה/משרד התיירות של אמיליה רומאניה

לאנתרופולוג החובב יש כמה דרכים ללמוד על תרבות המקום שאליו הוא נוסע. אפשר לבחון אותה דרך מבנים היסטוריים, ארכיטקטורה, גיאוגרפיה, מוזיקה, תיאטרון וסיור במרכז העירוני, בבתי הקפה ובמרכזי הקניות. אבל הדרך הטובה ביותר, לפחות בעיניי, היא לדבר עם המקומיים, ולשמוע מה יש להם להגיד על ספורט, פוליטיקה, כלכלה ושאר נושאים. במחוז אמיליה רומאניה שבצפון איטליה עדיף פשוט לדבר על הנושא שסביבו הכל רוחש: אוכל.


עוד חופשות איטלקיות בוואלה! תיירות:
השמפניה של קמפניה: חופשה בדרום איטליה
אומבריה: האחות היותר מוצלחת של טוסקנה
חבל אברוצו: יהלום לא מלוטש לאוהבי טבע ואוכל משובח


בין אם תפנו למסעדן ובין אם תפתחו שיחה עם חבורת קשישים שיושבים ושותים יין בפרלמנט המקומי, במוקדם או במאוחר תגיעו לאוכל ולתעשייה הסובבת אותו. יחסית למחוז שבו מתגוררים קרוב לארבעה מיליון תושבים בלבד, אין ספק שהישגי אנשי אמיליה רומאניה בתחום הקולינארי מרשימים: יינות ולמברוסקו עם ריח וטעם מענגים, פרמזן רג'יאנו (המקורי, שמקבל חותמת רשמית ומיוצר רק באמיליה רומאניה. היזהרו מחיקויים או מניסיון להגיד למקומי שגם במקום אחר מייצרים כזה!), פסטה בולונז בלתי נשכחת, פרושטו, מורטדלה, וחומץ בלסמי המיוצר בעיקר בעיר הקסומה מודנה עם הנופים הפסטורליים.

אחת מהחוות המפורסמות שבהן מיוצרת גבינת פרמז'רן רג'יאנו היא החווה של משפחת פאניני, אותה משפחה שהפכה את אלבומי מדבקות שחקני הכדורגל ללהיט עולמי היסטרי. החווה נמצאת במודנה, אפשר לערוך בה סיור, לטעום ועל הדרך להעיף מבט באוסף מכוניות המזארטי של המשפחה.

אם בהעמקה בסיפור אלבומי המדבקות חשקה נפשכם, נסיעה קצרה למרכז מודנה תביא אתכם למוזיאון בנושא. בחווה לייצור חומץ בלסמי ולמברוסקו מתקבלים אורחים בשמחה, כולל כוסית או שתיים של למברוסקו, גבינות ושאר פינוקים. בנוסף, תוכלו לקבל סיור בחווה, כמו גם הדגמה של ייצור החומץ, לשמוע סיפורים מרגשים על מפעל חיים שעובר מאב לבן ואפשרות לקנח במסעדה. מקום מומלץ לבקר בו הוא Garuti Vini.

שף מסעדה באיטליה. משרד התיירות של אמיליה רומאניה,
הנושא שסביבו הכל רוחש: אוכל/משרד התיירות של אמיליה רומאניה

פליני גר פה

גם משפחות וצעירים יוכלו למצוא באזור הרבה עניין. רימיני, העיר ששמה יצא למרחוק בזכות העובדה שהבמאי פדריקו פליני הגיע ממנה (תוכלו למצוא בירות על שם דמויות מסרטיו), שוכנת על חוף הים האדריאטי, ותוכלו למצוא בה 15 ק"מ של חוף יפהפה ולמעלה מאלף בתי מלון עם גישה מיידית לים, אינסוף מועדוני לילה, בארים ומסעדות (מאכלי הים בהן ברמה גבוהה במיוחד). יש בעיר שכונות קסומות, המשלבות מראה עלוב עם יופי, צבע, ריח ובעיקר תחושה מיוחדת.

ילדים יוכלו למצוא עניין בלתי נגמר בפארק השעשועים העצום והמפואר "מירבילאנדיה" (Mirabilandia) שבעיר ראבנה. הפארק המושקע משתרע על פני שטח עצום, ומכיל עולם מים, חוף עם חול מלאכותי, ומציע חבילות שכוללות שני לילות במלון בעיר וכניסה לפארק ו/או שאטלים מערים סמוכות.

ערי מחוז אמיליה רומאניה מזמינות להתרשם גם מהיסטוריה וארכיאולוגיה. פררה ובולוניה מציעות אזורים עירוניים שמלאים בתרבות, שווקים, כנסיות מפוארות מתקופת הרנסנס, מלונות בוטיק מרשימים וכמובן מסעדות, ברים ומסבאות יין עם מגוון בלתי נגמר, וכמובן אינספור סיפורים ואנקדוטות היסטוריות מאחורי כל בקבוק ובקבוק. אפשר אפילו לפתח שיחה על משפחת בורג'ה הידועה לשמצה ועל ההגות של ניקולו מקיאוולי, שהתגורר בפירנצה הקרובה.

עוד באותו נושא

השמפניה של קמפניה: חופשה בדרום איטליה

לכתבה המלאה
חביות של רוטב בלסמי. משרד התיירות של אמיליה רומאניה,
לגלגל שיחה על הא ודא ועל אוכל. חביות חומץ בלסמי, מודנה/משרד התיירות של אמיליה רומאניה

בקצב של איטליה

כשאתם נוסעים לאמיליה רומאניה, חשוב לזכור שזו איטליה. הקצב איטי יותר, אנשים רבים לא מבינים אנגלית או בכלל מבינים שמישהו מדבר אליהם באנגלית, הדברים לא מתוקתקים ומסודרים עד דק כמו בגרמניה או באנגליה, ולפעמים באמת אפשר להשתגע. דוגמה? נסו לחפש כספומט במרכזי קניות, או להגיע ב-13:00 לחנות במרכז העיר, ולראות אותה נסגרת עד 16:00 כי הבעלים יוצא למנוחת צהריים, או לקבוע שעה מדויקת עם מישהו, ותבינו.

כמו כן, תיתקלו בהרבה דברים משונים ומשעשעים: כיור נמוך ליד האסלה, או דוושה רגלית להפעלת המים בכיור. מצד שני, אפשר למצוא בכל אלה גם משהו חינני ומרגיע, ולזכותם של תושבי האזור ייאמר שהם באמת משתדלים לגלות אדיבות ולהיות סימפתיים. אפילו ה"מאמות" שלימדו אותי להכין פסטה ליד השוק של בולוניה, הצליחו לשמור על חיוך חם אל מול ביצועי הכושלים.

מלון בוטיק במודנה שמייצר יין, למבורסקו ו-ויניגרט. משרד התיירות של אמיליה רומאניה,
זמן איטליה, מרגיע ושליו/משרד התיירות של אמיליה רומאניה

דברים שחשוב לדעת

* הטיסות הישירות לבולוניה יפעלו מדי יום שלישי החל מ-16 ביוני 2015.

* משך הטיסה כשלוש וחצי שעות, במטוס אמבראר חדיש של חברת ארקיע (המציע גם שירות מחלקת עסקים).

* שדה התעופה של בולוניה נמצא במרחק עשר דקות נסיעה מהעיר.

* מחירים לדוגמה: טיסה: החל מ-387$, טיסה+רכב ל-7 ימים: החל מ-569$, טיסה+7 לילות במלון 4*: החל מ-799$ (חדר זוגי), טיסה+7 לילות במלון 3*: החל מ-599$ (חדר זוגי+2), טיסה+7 לילות במלון 3*+רכב ל-7 ימים: החל מ-699$ (חדר זוגי+2).

* אמיליה רומאניה עשירה גם מבחינה מוזיקלית, ומומלץ לבקר במוזיאון הבינלאומי למוזיקה של בולוניה.

* באמיליה רומאניה משחקות מספר קבוצות כדורגל ששווה בהחלט לקפוץ למשחק שלהן: ססואלו (בליגה הראשונה), קארפי (עלתה לליגה הראשונה), פארמה (יורדת לליגה השנייה), בולוניה (עדיין יכולה לעלות לליגה הראשונה), צ'זנה (יורדת לליגה השנייה).

הכותב היה אורח של ארקיע.

מלון בוטיק במודנה שמייצר יין, למבורסקו ו-ויניגרט. משרד התיירות של אמיליה רומאניה,
מגוון אינסופי של סוגי יין/משרד התיירות של אמיליה רומאניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully