וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזיקו חזק וצפו: המפלים הכי מטורפים בעולם

4.1.2015 / 10:13

מה יפה יותר מלראות את הטבע בעוצמתו בשילוב מים? ישנם לא מעט מפלים בעולם, שיצרו אגמים, נחלים ותצפיות מרהיבות שהפכו לאטרקציה תיירותית. אנחנו אספנו את עשרת הסרטונים הכי יפים של מפלים בעולם שיפילו אתכם מהרגליים

מפלי פליטביצה קרואטיה. ShutterStock
האטרקציה התיירותית מספר 1 בקרואטיה. מפלי פליטביצה/ShutterStock

מפלים הם ללא ספק אחד מפלאי הטבע. תמיד מהפנטים ועוצרי נשימה, תמיד מהווים חוויה מרגשת ותמונה בלתי נשכחת. אז אספנו עבורכם את סרטוני מפלים מהיפים שיש בעולם.


עוד טיולים מיוחדים בוואלה! תיירות:
מקומות מדהימים בעולם שלא תאמינו שקיימים
10 היעדים החדשים שאתם לא מכירים ל-2015
יש גשם? היכנסו למערות היפות בעולם

1. מפלי ויקטוריה, זימבאבווה

מפלי ויקטוריה (או בשמם מוסי-אוה-טוניה) הם מפלים מרהיבים ביופיים, הממוקמים על גבול זמביה-זימבאבווה. המים של נהר זמבזי נשפכים היישר מטה מגובה 108 מטר, אבל האטרקציה היא גם בזכות הרוחב העצום (1,708 מטר), שמייצר זרם מים שעף מעלה, וניתן להבחין בו ממרחק קילומטרים רבים.

2. מפלי איגואסו, ארגנטינה

סדרת המפלים העצומה משתרעת בין ארגנטינה וברזיל, שמציעות שתי נקודות תצפית, שתיהן נפלאות. המפלים לא גבוהים במיוחד (87 מטר) אבל מרשימים מאוד: הם כוללים 275 אשדים, שיוצרים צורת פרסה שנמתחת על פני 2,700 מטר. בנוסף לנוף היוצא דופן, הביקור במפלים מאפשר ביקור בשמורת טבע יפהפיה, עם צמחיה נדירה וחיות נדירות. המים נופלים לאזור הקרוי "גרונו של השטן" בעוצמה אדירה.

3. מפלי אנחל, ונצואלה

המדובר במפל הגבוה ביותר בעולם, שמימיו נשפכים מטה מגובה 979 מטר. הביקור במפל נעשה בפארק הלאומי קנאימה, שמוגן על ידי אונסקו. המפלים קרויים על שם הטייס האמריקאי ג'ימי אנג'ל, שגילה אותם במאה שעברה.

4. מפלי קייטר, גויאנה

אחת האטרקציות הכי גדולות במפל הזה היא לאו דווקא הגובה (והוא בהחלט גבוה, 226 מטר) ולאו דווקא האשדים הרבים, אלא בעיקר בזכות הנוף היפהפה מסביבו. המפלים מושכים כמות גדולה של תיירים מדי שנה, שנדרשים לטייל לאמצע השממה על מנת להגיע לפלא הזה ולהתמוגג ממנו.

5. מפלי ניאגרה, ארה"ב/קנדה

לא רק המפלים המפורסמים בעולם, הם כנראה גם הממוסחרים ביותר והממותגים ביותר, אך עדיין מהווים חוויה ויזואלית מרהיבה. אפשר לחוות אותם בסירה, במסוק או בצפייה מרחוק.

המפלים נמצאים על גבול ארצות הברית וקנדה, אך אין ספק שהצד הקנדי, הרחב יותר, מספק תצפית יותר מרשימה. המפל בחלק הקנדי הוא בצורת פרסה והאורך הכולל שלו הוא 792 מטרף גובהו 51 מטרים ועוברים בו 2.2 מיליון ליטר מים בשנייה. בצד האמריקאי האורך הוא 323 מטר, הגובה 53 מטר ועוברים בו 576 אלף ליטר מים בשנייה.

עוד באותו נושא

מקומות מדהימים בעולם שלא תאמינו שקיימים

לכתבה המלאה

6. מפלי הזהב (גולפוס), איסלנד

גולפוס הם מפלים מרהיבים בדרום מערב איסלנד, שלא גבוהים במיוחד (שניים בגובה 11 מטר, אחד בגובה 21 מטר), אבל עדיין יפהפיים. מדובר בפלא טבע אמיתי המתפרס לכל רוחבו של נהר קוויטה (Hvítá), שנראה כאילו נעלם תחת עננה של ערפילי מים וקשת בשעות הצהריים.

7. מפלי פליטביצה, קרואטיה

מפלי פליטביצה נמצאים בפארק הלאומי פליטביצה, וגם הם לא גבוהים במיוחד, אבל הם חלק משמורת טבע מופלאה, שכוללת מאות מפלים עם גוונים שונים של מים, משקופים וצחורים ועד טורקיז וכחול עמוק.

מדובר באטרקציה התיירותית מספר 1 בקרואטיה, ובצדק רב. השמורה כוללת 16 אגמים ואינספור מפלים, בפארק המשתרע על פני 295 אלף דונם - 220 אלף דונם של יער, 2,170 דונם של אגמים.

8. מפלי יוסמיטי, קליפורניה

המפל בפארק יוסמיטי הענק והמרהיב הוא הגבוה ביותר בצפון אמריקה (739 מטר, החמישי בגובהו בעולם) בהרי סיירה נבאדה בקליפורניה. מקורות המים הם מי שלגים שנמסו, כך שלעתים הזרם עלול להיות חלש, ומומלץ לבקר בתחילת הקיץ. עם זאת, לא במקרה פארק יוסמיטי הוא אחד הפארקים המפורסמים בארה"ב שמושך כמות עצומה של מבקרים מכל העולם, שמביטים במפל היפהפה בהשתאות.

9. מפלי סאתרלנד, ניו זילנד

מפלי סאתרלנד ממוקמים בפיורדלנד בניו זילנד, ומימיהם צונחים מטה מגובה 580 מטר. הם יוצרים שלושה אשדים שמהווים תמונה שובת עין, והם קרויים על שם מי שגילה אותם, דונלד סאתרלנד, אי שם ב-1880. הם נקראים במאורית Te Tautea (החוט הלבן), והמים מגיעים ממאגר מים טבעי הנקרא אגם קוויל (Quill). ניתן להגיע אל המפלים בטיול צדדי מטרק המילפורד המפורסם.

10. מפלי נואקליקאי, הודו

באמצע שום מקום נמצא לו הפלא הזה, כאשר נחל שאורכו 2 קילומטר בלבד צונח מטה מגובה 335 מטר, ויוצר בריכה ירוקה יפהפייה ומרשימה, ומאוד לא שגרתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully