וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ טיול: קומראן - אל מקום המגילות הגנוזות

11.3.2011 / 20:00

חשיפת שרידי היישוב קומראן ומגילות ים המלח שנמצאו בסביבתו, הציתה את דמיונם של נוצרים ויהודים גם יחד. אל המידע ההיסטורי הצטרפו ממצאים שציירו תמונה על אורח החיים ודרך המחשבה של תושבי קומראן

רשות הטבע והגנים
קומראן. דורון ניסים
מערות קומראן, מקום גילוי המגילות הגנוזות/דורון ניסים

בקומראן הקדומה שלחופי ים המלח התגוררו כנראה לא יותר מ- 200 בני אדם, אך הרעיונות המהפכניים שהציגו חוללו שינוי בתפיסת העולם של בני זמנם, שינוי המרתק את האנושות עד ימינו אלה. אנשי הכת הכינו את עצמם למלחמת השמד של העולם ולמהפכה חברתית שהם יצרו את גרעינה. לדעתם, הם היו הגרעין שממנו תיווצר העילית של עם ישראל לעתיד לבוא. אנשי קומראן, שכונו גם איסיים, חיו חיי שיתוף גם מתוך בוז לעושר בכלל.

השקפת עולמם נוגעת למחשבה מיוחדת הגורסת שהכל נקבע על ידי האל ואין אפשרות לשנות את החלטתו. בני האדם, על פי רעיון זה, מתחלקים לשני מחנות - צדיקים ורשעים. לפיכך, כל חבר בכת האיסיים הצטיין ככל שיכול, כדי להוכיח לאחרים שאין הוא מבני החושך.

בגן לאומי קומארן ממחישים באמצעות חיזיון אור-קולי, ממצאים והמבנים שנחשפו באתר את אורח החיים ודרך המחשבה של האנשים שחיו במקום. רוב הממצאים רוב המבנים הנראים כיום בקומראן הם מימי בית שני. ממספרם הרב של מתקני הרחצה מעיד שיושבי קומראן הקפידו על הלכות טהרה. מעניין במיוחד הוא חדר ארוך, שבו התגלו שרידי שולחנות, ספסלים ושתי קסתות דיו. זה היה, כנראה, אולם הכתיבה שבו ישבו הסופרים בקומראן וכתבו את מגילותיהם – "המגילות הגנוזות". הרומאים הרסו את קומראן בימי המרד הגדול.

מיקום: כביש ים המלח (מס' 90), ליד קיבוץ קליה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
הריסות קומראן. ShutterStock
הריסות קומראן/ShutterStock

נחל קומראן

נחל קומראן מתחיל את דרכו בלב מדבר יהודה ונשפך לים המלח. ליד קומראן הוא יוצר קניון קטן. אנשי קומראן הקדומה היטו את מי השיטפונות שזרמו בחורף בנחל ובאמצעות תעלה הובילו את המים לבורות מים באתר. המבקרים בקומראן יכולים לצאת מזרחה, לצעוד כעשר דקות ולהתרשם ממפעל המים.
אזהרה: אין להיכנס לנחל כאשר יש סכנת שיטפונות.

חדש! אוצר המגילות ושודדים במערות

נצטרף אל החוקרים והשודדים בחיפוש אחר האוצר של מגילת הנחושת לפי מפת אוצר וכתב חידה משפחתי!
באתר קומראן נמצאו עשרות מגילות הרשומות על קלף אך גם מגילה מיוחדת שנרשמה על גבי נחושת. על המגילה מפת אוצר אמיתי אותו מחפשים חוקרים עד עצם היום הזה.

היכן: גן לאומי קומראן
מתי: ימים שישי עד שני (פורים), 18-21 במרץ

מידע

סוג מסלול: מעגלי, קווי
אורך המסלול: 1 ק"מ
משך הטיול: 1-2 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: יש
מחיר: מבוגר: 20 שקלים; ילד: 9 שקלים
טלפון לבירורים: 02-9942235

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully